hebben jullie ook nog suggesties over de hengstkeuze? Het moet een veulen worden met een springafstamming maar wel met goede bewegingen. Daar de merrie zelf ook goed bewegen kan.
De Zep merrie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
....
lovermier schreef:
http://i6.photobucket.com/albums/y250/C ... .jpg[/img]
[hier is tog niks mee.. maar ik zal er niet verder op ingaan anders dwalen we af...
maar je merrie is wel een mooie om te zien en t blijft nog altijd je eigen keus...
[/quote]
lovermier schreef:huh.. bij mij doet de foto t wel..en wat telgang??
Marijkeeee schreef:springt goed om hoog.
Citaat:Maar brengt de hals niet omlaag
Ulissa schreef:Citaat:Maar brengt de hals niet omlaag
Waarom moet de hals omlaag??? Een goed springpaard brengt nog altijd de benen richting hoofd ipv van hoofd richting benen.
Hoe moet ie dan landen als hij nog meer gewicht op de voorhand brengt?? Uit balans is dus eigenlijk.
[***] schreef:Hoe dan ook, de merrie spreekt mij meer aan dan haar nakomeling, dus ik zou eerder een betere hengstenkeuze voor de merrie nastreven, dan dat ik de pythagoras zou dekken.
[***] schreef:Ik vind haar nogal arm bespierd, hals kort, minder mooie broek dan haar moeder. zijn het recente foto's? ben mss bevooroordeeld want ik hou van massa. daarom had ik graag een nakomeling uit de zep gezien van een hengst met een mooi front en goede springtechniek. Voor je 2,5 jarige zou ik daar ook voor kiezen denk ik. Odermus bijv. of Prestige. Beide allround hengsten.