wie kent de friese hengst heinze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

wie kent de friese hengst heinze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 17:27

hallo
wie heeft er foto's en info over de friese dekhengst heinze? mijn verzorgpaard heeft een zoon en een dochter van hem en ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet.
alvast bedankt

groetjes

rensju

Re: wie kent de friese hengst heinze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:15

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:18

http://www.markus-neuroth.de/html/heinse_354.html

Heinse heeft een aantal jaren ter dekking gestaan op de Portella Hoeve. Hij werd toen uitgebracht in de Z2 dressuur.
Daarna is hij naar dekstation groot archem gegaan. Waarna hij verkocht is naar Amerika naar de iron spring farms.
Hij had een geweldig goed karakter.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 17:54

jullie allebij hardstikke bedankt. wat een pracht hengst zeg.
groetjes

blackhorse57

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:25

ja ja is hij niet mooi en wat mooier is als zn zoon arne is ingereden heb ik ook mijn eigen paardje net zo,n beauty als zijn vader heinse

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:29

Mijn moeder heeft ook een Heinse, nu drie jaar en gaat 24 augustus naar de keuring in drachten
die van ons is wel aardig groot. 165 of groter.

blackhorse57

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:28

als het mee zit gaan we binnenkort arne inrijden de zoon van heinse hij lijkt erg op zn vader weten jullie of heinse onder de man erg braaf was? dan moet arne ook wel super worden zijn moeder is ook een schat schrikt nergens van. heb vandaag wat druk op arne.s schoft gelegd dat vond hij 3x niks dus zal echt van voren af aan moeten gaan beginnen en dan samen met zn moeder voor een 2span om aan het verkeer te wennen. iemand tips hoe je m het beste kan gaan inrijden???

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:40

Onze Heinse was echt super makkelijk met inrijden. Ik heb daarvoor al twee KWPN ers beleert en een daar van heeft een volbloed vader.
Is die Arne trouwens een hengst, dan lijkt me het inderdaad moeilijker.
Tip
1. logeer hem met de beugels los, zodat hij voelt dat er iets tegen hem aan komt en er niet bang voor hoeft te zijn.
2. probeer een paar keer gewoo op te stijgen en op zijn rug te hangen of iemand geeft je een voetje en op de rug hangen.
3. met wat gewicht op zijn rug hem longeren.

er zijn nog wel veel meer dingen.
Als jij er voor het eerst in de bak er op gaat ga je dan aan de longe of loopt iemand er bij?
Vind aan de longe altijd zo gevaarlijk, als het paard de gang er in zet en diegene die een beet heeft lkan hem niet houden, sleep er een touw achter aan. Dit heb ik een keer mee gemaakt was echt geen pretje, was 13 en op een 3 jarige KWPN'er
beter kun je de bak afzetten of iemand er ff naast lopen.
Zorg er eerst gewoon voor dat hij genoeg vertrouwen heeft, daar heb je het meeste aan.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:17

nee arne is geen hengst meer maar als veulen (hengst) was het al een schat. hij bijt en trapt niet en stijgeren deed hij ook al nooit. met longeren is hij zelfs een dooie. nooit eens lekker gek doen maar altijd braaf zijn rondjes. we hebben ook al wel eens gehangen en er heeft ook wel eens iemand opgezeten maar dat is alweer even geleden.