is er hackney fokkerij in nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

enidan23

is er hackney fokkerij in nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 15:56

hoi,hoi,

ik vind de hackney een ontzettend indrukwekkend ras.
vroeg me af of er in nederland ook RASZUIVERE hackney s gefokt worden. kan op internet vrij weinig vinden.

groetjes Nadine

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: is er hackney fokkerij in nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:16

Er zijn genoeg fokkers in Nederland, wijzelf fokken ook met hackney's. In principe worden er alleen maar raszuivere hackney's gefokt, het Nederlandse Hackney Stamboek is een gesloten stamboek en er worden ook geen kruisingen geregistreerd (er is dus geen apart register voor). De hackney's die uitgebracht worden op de aangespannen wedstrijden moeten vanaf 2005 aantoonbaar 3 generaties zuiver hackney zijn.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:21

Er woont een Hackney fokker naast mij in Oostwoud Noord-Holland, als je zijn adres wil kan ik 't voor je regelen, hij traint ze ook. PB me dan maar.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:02

ik weet wel dat er op lage zwaluwe een vrouw zit die nationaal kampioen in geweest met der paarden en die heeft zelf ook 2 goedgekeurde hengsten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:05

Ja, Annemiek en Marco zitten daar, maar die fokken absoluut niet, omdat ze er geen ruimte voor hebben. De hengst die ze hebben (volgens mij maar eentje, Plain's Splendid) staat ook in Friesland bij Bosma ter dekking.