Wie legt het even uit..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maastricht17

Wie legt het even uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 23:25

Nouja dat 'even' zal wel tegenvallen
Want ik ben dus even de weg kwijt in het hele stamboekgebeuren bij o.a. het kwnp.
B.v Als een hond met stamboom pups krijgt van een stamboomreu, dan krijgen de pups na aanvragen van een stamboom en nestcontrole, een stamboom.

Hoe zit dat nou binnen de paarden, ik las vanalles over veulenstamboek, hulpstamboek.

Dus stel ik heb een merrie met papier, ik laat haar insemineren. En ik wil het veulen dat eruit komt (een merrie toevallig ) aanhouden voor de fok. Wat komt daar qua papierwerk bij kijken?? Waar moet ze aan voldoen?? Ik doel dus op de minimale eisen om dat mogelijk te maken.

Alvast bedankt voor de moeite,

en hou je niet in, ik wil het allemaal weten:P

groetjes!

Anoniem

Re: Wie legt het even uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:53

Bedenk me net dat dit ws het stuk ik waar je in "verdwaald" bent dus zal je er niet veel aan hebben, sorry.

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 00:27

Hahah, nee ik had dit niet gelezen, wel een soort 'samnevratting' op de kwpnsite. Maar er beginnen toch al wel wat dingetjes te dagen nu.

Veulen dat uit in het stambeok opgenomen moeder en vader komt, wordt opgenomen in het veulenstamboek. Ontvangt registratiebewijs en paspoort, wordt gechipt en geschets.
Voor registratie in het stamboek kan je de merrie vanaf 3 jarige leeftijd laten keuren.
Ster wordt op de stamboekopnamekeuring toegekend.
Ik geloof dat dit toch zo ongeveer de basis is hè.

Wel leuk trouwens, hoeveel geld alles kost daar bij het kwpn

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 02:19

idd zo zit het, maar een merrie hoeft niet in het stamboek opgenomen (Veulenstamboek wel) te zijn dat maakt niet uit het veulen krijgt nog steeds een veulenstamboek.