Wie is er ook al weer begonnen met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Wie is er ook al weer begonnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:34

Ik heb maandag dus weer voor het eerst op Ulaika gereden. Ze was voor de dracht een goede 3mnd onder het zadel.

Ik moest helaas vroegtijdig stoppen vanwege een dik been. 27-05 is ze bevallen en heb haar maandag weer gepakt. Eerst even longeren. wat zich even manifisteerde in een bok spectakel maar dat was gauw over.
Toen hoofstel aan en erop. Eerst weer even aan de longe. Dat was heel gauw over want ze was super braaf. Dus we draafden al gauw weer los. Dat was bijna weer als vanouds. Liep gelijk weer nageeflijk. alleen wel een dweil. Oftewel weer slingeren als een jong paard dat beaamt. In dronkemans pas.

Vandaag voor de tweede keer erop geweest. Ging ook weer super! Volgende week wat vaker pakken en dan rustig opbouwen. En dan kan de echte opleiding van haar beginnen.

Amondo staat vast in de stal en daar verneem op je een paar hinikjes weinig van. Hij loopt voor moeders aan het land uit en de stal in. Laat zich op stal makkelijk het halster(tje) om doen en laat zich ook makkelijk vastzetten.

Geert (stalhouder) ging maandag en vandaag wel mee om te helpen, maar ik red me prima alleen. het is wel fijn dat er iemand aan de kant staat omdat ze nog zo jong is. mocht het dan fout gaan en gaan bokken en gek doen is er iig iemand aan de kant die je vrbaal even kan helpen. Vaak zit ik dan steviger dan als ik alleen ben op een of andere manier.

Zij jullie alweer begonnen? Hoe gaat dat? En hoe gedraagt dat grut zich? Net zo voorbeeldig als Amondo?

Groetjes trotse bokt mama Marije

olafj

Re: Wie is er ook al weer begonnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:05

ik ben met de mijne begonnen na 8 weken, maarja 2 weken later ging ik drie weken op vakantie en nu heeft ze haar ijzers voor afgetrapt.....schiet allemaal lekker op...ondertussen begint ze steeds dikker te worden