stekelharig veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stekelharig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:08

Mijn veulen van dit jaar, Attent, is bruin met weinig aftekeningen. Hij komt uit een bruine moeder en een vos vader. Nu zag ik allemaal witte haren op zijn lijf. Is hij nu stekelharig en als je dat nu al ziet hoe ziet dat er dan over 5 jaar uit? Wie heeft er een foto van een stekelharig paard?

Ik vind het eigenlijk wel grappig, het veulen van vorig jaar staat als schimmel op papier en is en blijft zwart.
En nu dit weer....

AniekR

Re: stekelharig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:38

viewtopic.php?f=53&t=451545
Deze merrie is ook stekelharig bruin, maar op afstand zie je er weinig van... als je er naast staat zie je wel duidelijk al die witte haren in haar flanken en op haar achterhand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:44

Nou die merrie valt in ieder geval wel mee ja. Ik dacht al dat ie roan werd!

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het met de kleurvererving zat. Voor zover ik weet zit er dichtbij iig geen stekelharig in de afstamming. Niet op papier dan. Iemand die weet wat stekelharig is? En kan het op alle kleuren voorkomen?

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:00

Is de goedgekeurde KWPN hengst San Remo geen stekelharig zwarte? Dacht dit een keer gelezen te hebben in IDS. Mijn merrie is ook stekelharig, maar staat niet zo op het papier, maar gewoon vos. Je kunt het inderdaad niet heel duidelijk zien, zoals je op de foto kan zien lijkt het een gewone vos, alleen van dichtbij zie je duidelijk allemaal witte haren ter hoogte van haar bekken.
Afbeelding

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:04

Mijn pony kwam hier als bijna 1-jarige met stekelharig bruin. Er komen steeds meer witte haren bij, vorig jaar zomer en nu weer. Ze krijgt hier en daar ook zwartschimmel-achtige plekken.
Haar moeder is zwartschimmel, dus misschien gaat ze toch nog die kant op.

Ik heb er verder geen verstand van, maar ben wel benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Denk wel dat jouw veulen in de loop der jaren ook steeds meer witte haren zal krijgen.

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:26

hoi, ik heb ook een stekelharige vos maar weet niet hoe ik er een foto op moet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:28

Nou kijk dit is hem. Weet niet of het duidelijk is...op de foto valt het niet zo op. Op de ene foto zie je ook een witte vlek onder zijn buik. Ik vind het nu wel spannend worden hoe hij wordt.

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:04

Volgens mij moet er wel stekelharig bij een van de ouders terug te vinden zijn... maar dat kan in zo'n minimale vorm...

Roan kan het iig niet zijn, dan zou een van de ouders dat ook moeten zijn