Welke partner voor een Ferro x Pretendent?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daentje

Welke partner voor een Ferro x Pretendent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 21:39

Wie helpt een beetje brainstormen.

Een hengst die op een Ferro x Pretendent-merrie (uit Utopia-stam) past.

Het is een enorm goed bewegende merrie met een sterk achterbeen. Ze is iets beknopt en heeft dus een wat langgerekte hengst nodig. Het hoeft niet persé KWPN te zijn.

katrienh

Re: Welke partner voor een Ferro x Pretendent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:16

Ik zou er een redelijk koele hengst opzetten, goed en braaf in het koppie

verder moet je eens aangeven wat je wil verbeteren aan de merrie, min- en pluspunten, algemene info (stokmaat,...) en evt. foto's plaatsen

dan kom je al een heel eind verder

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:09

Flemming
Prestige VDL, zeker geen bekropte jongen, met een mooi lang voorbeen en sterke achterhand, zijn jongen doen het super

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:02

Beetje late reactie, maar bedankt vor de reacties. Ik zat zelf ook al aan hengsten als Jazz, Lingh en Flemmingh te denken. Een heel koele hengst hoeft het niet te zijn, want dat is de merrie wel. Nee, gewoon een dressuurtopper en dan wat langgerekt. Weet iemand nog iets in het buitenland?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:54

Royal Dance? daar heeft mn instructrice een merrie veulen van nu....een RD maal Jazz. Ze staat ook op dit forum, Aquila heet ze

edit: moet je ff bij kraamstal kijken

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:00

Royal Dance is inderdaad erg leuk. Ook een mogelijkheid is His Higness of Don Schufro; beide nakomelingen van Donnerhall. Ook vind ik Florencio een optie.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:22

Ik vind de Flemmingh nakomelingen allemaal zo braaf (positief bedoeld)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:42

Don Frederico (Donnerhall x Consul) doet het onwijs goed met zijn afstammelingen (dit jaar in Verden). Erg mooie hengst en wel langgelijnd.

Foto:

Afbeelding

p.s. dan wil ik wel een optie op het veulen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:03

als je een nakomeling van royal dance wil zien moet je even op mijn site kijken www.mansolein.com
Ik ben in elk geval erg blij met mijn royal dance veulen. Geeft zijn langgelijndheid zeker door.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:20

Hoi Daantje,
Ik zou voor Flemmingh gaan. Niet voor Lingh, eerst maar eens afwachten wat hij in de fokkerij doet....
Jazz zou ik nemen voor veel front en een goed achterbeen, dus niet perse nodig voor jou merrie. Wel geeft hij veel ras, wat mooi zou zijn op een wat degelijke merrie. Maar een Jazz x Ferro, klinkt me niet zo fijn in de oren wat betreft karakter....
Van Flemmingh komen over het algemeen fijne bruikbare paarden. Veel uitstraling in het hoofd en lange lijnen. Ook kunnen zo over het algemeen fijn los door het lijf bewegen.
Voor de combinatie van Jazz en Flemmingh, zou je bijvoorbeeld ook aan Johnson kunnen denken. Jazz x Flemmingh uit de reina stam. Super gefokte hengst en leek op de hengstenkeuring behoorlijk koel.
Hij moet voor het KWPN nog de test lopen, maar is al wel in het buitenland goedgekeurd....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:24

ik vind nou niet dat jazz bekend staat om een sterk achterbeen, in tegendeel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:43

Oscar of Darlington, die hebben beweren goed te combineren met van Norel bloed (of komt de merrie daar niet vandaan?)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:43

Mansolein schreef:
ik vind nou niet dat jazz bekend staat om een sterk achterbeen, in tegendeel.

vind ik wel, makkelijk zijn ze niet, maar wel heel sterk lopen!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:52

Jazz geeft in mijn optiek zeker een actief, sterk achterbeengebruik, met veel buiging in het spronggewricht door aan zijn nakomelingen...
Ik ben naar een groot aantal KWPN-merriekeuringen geweest dit jaar en ik heb geen uitzonderingen gezien....
Maar ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:39

de jazzen die ik heb gezien en dat zijn er best veel, hebben allen een geweldig front maar geen kont en dus weinig echte pouwer is de bewegingen. Dat wil niet zeggen dat er geen buiging in het achterbeen kan zitten. Dat zijn twee verscillende dingen.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:24

Jazz geeft in mijn optiek zeker een actief, STERK achterbeengebruik, met veel buiging in het spronggewricht door aan zijn nakomelingen...
Ik ben naar een groot aantal KWPN-merriekeuringen geweest dit jaar en ik heb geen uitzonderingen gezien....
Maar ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor!

We hoeven het niet over alles eens te zijn!
En bovendien is de vraag in deze topic niet 'hoe is het achterbeengebruik van de Jazz-nakomelingen' , maar welke partner voor een ferro x pretendent. Jazz prefereer ik sowieso niet voor deze merrie en dat gaat niet om zijn achterbeengebruik, maar des te meer om zijn karakter..

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:40

Over Flemmingh gesproken: ik rij een Flemmingh x Ferro x Heidelberg, foto's staan in mijn profiel. In dit geval is er een onwijs lief en best goed paard uitgerold alleen met een vreselijk weke rug en hoog kruis (hoop zelf dat het nog wat wegtrekt, maar ja...). Ondanks dat moeder een goede rug had heeft Flemmingh dit erg doorgefokt, ik zal dus wel oppassen ondanks dat je een langegelijnd veulen wilt fokken.