). Tot nog toe verloopt de bevalling vlekkeloos. De merrie werd meteen de eerste keer drachtig en heeft nog geen enkele problemen gehad. Ze ziet er goed uit en is heel fit. Ze is een volbloedmerrie van 7 jaar en dit is haar eerste veulen. Ze loopt altijd dag en nacht buiten dus ik neem aan dat ik haar ook maar beter buiten kan laten bevallen? (mits het weer natuurlijk goed is) Ze wordt nl. compleet gestoord in een stal (als ik haar er al in krijg!) dus die stress lijkt me niet goed. Ik heb haar wel opgehaald uit het land want ze stond namelijk op een stuk land van 20 hectaren en plaats genoeg om je te verstoppen haha! Ze staat nu in een paddock (ongeveer 15 bij 20 meter) en ik ben van plan om ergens een dik strobed te maken (als ik stro kan vinden, alles wat ze hier verkopen is zaagsel
). Maandag komt de veearts en dan zal ik deze vragen ook allemaal op hem afvuren, maar hoe meer info hoe beter! Hebben jullie nog tips waar je vooral op moet letten etc. Ik weet het, ik zit me weer veel te veel druk te maken om niks, ik ben ook zo`n neuroot als het om m`n paarden gaat
Ik kan haast niet wachten, dit gaat zo`n mooi veulentje worden

Nu is het helemaal erg. Gelukkig is het wel droog maar er staat toch een smerige wind. Zelfs mijn werk is gecanceld vanwege de kou (we werken buiten). Dus arme merrie staat nu met dikke deken op. Ik heb ook meteen maar een veulendeken gekocht voor het geval het veulen in dit pokkeweer wordt geboren. Tja en in het ergste geval moet ik de merrie dan toch maar een stal insleuren! Maar hopelijk wacht ze nog even tot volgende week want dan horen de temperaturen weer te stijgen. Slecht weer is hier altijd kort maar krachtig. Gelukkig is het wel droog! Maar stel dat ze toch gaat bevallen in dit weer, is een stal van 4 bij 4 groot genoeg? Ze is zelf 1.60m. Ik vrees dat het te klein is. In dat geval kunnen we altijd nog een grotere box maken in de hooischuur. Tss, wat een kopzorgen zeg, haha!
Oftewel... wie is Zannekin