Concorde: ook dressuur paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

Concorde: ook dressuur paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 07:39

Hoe fokt Concorde door. Alleen springen of ook dressuur?
Ik zoek zelf een allrouder en iemand wees mij op een Concorde. Nou ken ik deze hengst zelf alleen vanuit het springen. Zijn er mensen die ook dressuur paarden van hem hebben?

Mireille1970

Re: Concorde: ook dressuur paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:40

ABSOLUUT ook dressuurpaarden...

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:05

cOncOrde heeft zelfs veel gOede dressuurpaarden..
Bij mij Op stal dressuurde er 1 Z2...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:36

Rij een kleinzoon van Concorde, Robin hij is 7 jaar en het is een Jumbo Jet (=Concorde) en ik rij nu M1 met hem. Dus ze kunnen wel degelijk de dressuur in, maar zijn vader Voltaire geeft volgens mij nog veel meer dressuurpaarden als Concorde, dat is een echte allrounder. Groetjes Brennie

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:07

Vriendin van me heeft ook een Concorde, chique koffievos met een bles en vier witte benen die ik geloof zowiezo alle oefeningen uit de M kent! Het kan wel degelijk

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:55

Ik vind Concorde supermooi bloed en de staleigenaar waar ik sta die is daar absoluut positief over en die heeft verstand van afstammingen, daar wordt je niet goed van. Oh ja, die heeft Concorde zelfs als driejarige "gevonden" (vandaar dat ie zo positief is zeker, haha.

En ik denk dat Mireille1970 ook al genoeg gezien heeft om het uit eerste hand te kunnen vertellen. Dus goeie keus denk ik!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:14

Ik heb een paar hele fijne dressuurpaarden gekent van Concorde. Echt bovengemiddelde paarden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:12

Tja een paard heeft ook altijd een moeder naast een vader . Maar wat ik heb begrepen is dat Concorde idd ook best aardige beweging vererft. Maar dat hoor je ook van zijn vader Voltaire. Allrounders zou je kunnen zeggen.

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:07

Ik heb een concorde en heeft super bewegingen. Goed dressuurpaard!!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:12

Ik heb voor een jaar een concorde gereden en deze had toch ook wel een aanleg voor de dressuur (ook al was de moederlijn niet zo veel soeps). Ik ben moeten stoppen met deze ruin omdat deze een onhandelbaar karakter had, maar dit had niets te maken met de bloedvoering, maar puur met de opvoeding.
Triston heb ik in een jaar tijd van weide paard van 4 naar het L1 gereden. Hij had veel aanleg voor zijwaartse gangen en ook de galop ging hem makkelijk af (dat is het ideale van een dressuurpaard met springbloed!)
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:04

er is ook een jong van concorde die goedgekerut is al dressuur hengst, Mr Concorde

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:38

Marijkeeee schreef:
er is ook een jong van concorde die goedgekerut is al dressuur hengst, Mr Concorde

iemand daar info. over trouwens? een meisje die ik ken rijdt ook weleens op die hengst. ben wel benieuwd hoe die is?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:40

Een kennis van mij heeft ook een Concorde meende ik, kan absoluut super dressuur lopen!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:46

Mr. Concorde B.J. is de superchique Concorde afstammeling die zowel uitblinkt in de dressuur- als in de springsport! Zijn afstamming is om van te watertanden: vader van Mr. Concorde B.J. is de keurpreferente hengst Concorde, die ook is goedgekeurd bij het Holsteiner Verband. Moeder Irene is een keurmerrie die zeer hoge cijfers op de merrietest haalde: stap 8, draf 7, galop 8, vrij springen 8, springen ohz 8, karakter 8 en stalgedrag 9. Vader van Irene is de keurpreferente hengst Ahorn. Grootmoeder Paulien was een keuringstopper die tevens vele sportpaarden heeft gebracht waarvan er enkele in het buitenland als springpaard worden uitgebracht. Vader van Paulien, de volbloed Matchim heeft slechts zeer kort in Nederland gestaan, maar in die korte periode toch zeer goede en makkelijke sportpaarden gebracht.

Als 4-jarige werd door Mr. Concorde B.J. op alle concoursen waar hij werd uitgebracht een 1ste of 2de plaats behaald, zodat hij als 5-jarige startgerechtigd was in de klasse Z2 dressuur en is inmiddels gestart in de Grand Prix. Mr. Concorde B.J. behaalde een 2de plaats bij de PAVO-cup in Ommen voor 4-jarige dressuurpaarden. Als enige 4-jarige in Nederland werd Mr Concorde B.J. zowel voor de Finale voor 4-jarige dressuurpaarden om de PAVO-cup geplaatst, als voor de Finale voor 4-jarige springpaarden om de IAN-trofee.

Naast het Overijssels- en het Nederlands Indoorkampioenschap klasse M2-dressuur 1999, behoorde Mr Concorde B.J. tot de Finalisten van het Wereldkampioenschap voor jonge Dressuurpaarden te Arnhem 1999 onder Leontine Zanderink. Tijdens de Zwolse paardendagen 2002 presteerde Mr. Concorde B.J. in een zeer sterk deelnemersveld zeer goed in de strijd om de titel Young Stallion 2002. Nakomelingen van Mr. Concorde B.J. vertonen veel bloed, een zeer goed gedragen draf en een goede galoppade. Op de sprong vertonen zij een een goede bascule en zijn zeer voorzichtig. Zijn superkarakter geeft Mr. Concorde B.J. door aan zijn kinderen.

Mr. Concorde B.J. is als dekhengst goedgekeurd bij het Engelse stamboek AES. Mr. Concorde B.J. voldoet aan de röntgenologische en cornage eisen van het KWPN.

MR.CONCORDE B.J.

CONCORDE

VOLTAIRE

FURIOSO II

GOGO MOWE

FLYER

MARCO POLO

KLASKE

IRENE

AHORN

NIMMERDOR

M. HYAZINTHE

PAULIEN

MATCHIM XX

JOSSY
[/img]http://www.enterbrook.nl/concorde.htm
op deze site staat een foto

_Miran_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:00

Een van mijn paarden is ook een Concorde, echt een heel
goed dressuur paard!
En springen kan hij ook nog
Laatst bijgewerkt door _Miran_ op 13-08-05 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:00

Ik denk als je een mooie chique merrie hebt met nette beweging dat concorde ook wel mooie dressuurpaarden kan vererven....

Maar om als all rounder te gebruiken, schiet ie IMO te kort...

IMO is het verloop van de rug en de soms erg strakke lendenparty van concorde kinderen , soms zelfs echt ovebouwd, een reden om hem niet te gebruiken om een all round produkt te fokken, dan neem ik liever een andere Voltaire zoon voor bv Haarlem....Voltaire x Irco Polo.

maar zoals jullie weten is dit mijn persoonlijke mening, naar aanleiding van de concorde's die ik heb gezien.....waarvan er dus veel op de voorhand gebouwd waren en zo ook beweegden kruis hoog houden) , en waarvan het moeilijk is om ze daarna weer op de achterhand te rijden....

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:55

IDD zoals al eerder gezegd geeft concorde ook goede dressuurpaarden.

Ken er zelf ook een heel aantal, deze bijvoorbeeld:
Afbeelding
Ibo S, Hengst, 15 jaar. Heeft onder 2 ruiters (waaronder de fokker) Z2 dressuur gelopen en veel gewonnen. Met de huidige ruiter loopt hij M2 op dit moment. Degene die erop zit is trouwens niet de vaste ruiter.
Karakter is trouwens super!

Op de manege waar ik altijd gereden heb is Concorde trouwens ook gefokt en geboren. Heb zelfs zijn moeder nog gekend. Wordt nog steeds regelmatig met concorde gefokt en lopen veel nakomelingen van hem daar.

als je het leuk vindt PM me maar dan kan ik je het e-mail adres van de fokker wel geven?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:46

Ik ken er ook 1. een vosmerrie van net 162. kan apart bewegen is Z2 dressuur met winstpunten en springt echt abnormaal. Is super vlug , mooi in de manieren , voorzichtig en op een dubbeltje te draaien.
Haar bewegingen zijn erg goed.
Dus.................goede allrounders bestaan echt !