Twee-jarige KWPN-er naar de keuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Twee-jarige KWPN-er naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 22:35

In de laatste 'in de strengen' staat dat er in Gorredijk (Friesland) 13 tweejarige merrie's op de keuring waren.

Bij het KWPN worden de paarden toch pas vanaf 3 jarige leeftijd toegestaan? En kunnen er dan al wel predikaten gewonnen worden?

En als het wel kan, wie zou nog meer met een tweejarige merrie naar de keuring gaan?

SophievdV

Re: Twee-jarige KWPN-er naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:14

Die tweejarige gaan alleen voor premies Ze kunnen pas ster worden bijv als ze drie zijn.

Ik zit er over na te denken om mijn Gelderse merrie van Elegant x Zichem uit 2004 mee te nemen... nu weet ik dat nog niet zeker! Zo'n jong dier.. en dan alleen een premie. En ze groeien dan nog volop dus dikke kans dat ze er nog niet op en top uitziet! Even afwachten dus. Maar zat je er zelf ook aan te denken je tweejarige mee te nemen?

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:31

Ik heb mijn merrie pas meegenomen naar de stamboekkeuring op 4 jarige leeftijd omdat ze nu pas mooi is qua model en bespiering.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:54

bedoelen ze geen tweejarige tuigpaardmerries. ik weet niet anders dat allen de tuigers(misschien ook de gelderse) ook op tweejarige leeftijd gekeurd worden
misschien heb ik het ook fout maar heb er nog niet eerder van gehoord!!

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:56

oh ff verder lezen
als het wel kan zou ik het wel doen, als je een mooie tweejarige hebt.
heb stage gelopen op een fokkerij, en die hadden een paar hele mooie tweejarige staan, die het als veulen al goed hadden gedaan(nou hoeft dat natuurlijk nix te zeggen) maar als het kon en ik had een leuke zou ik het wel doen, waarom niet, is allen maar beter voor de fokkerij toch?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 07:24

Bij de rijpaarden doen ze het ook gewoon hoor. En over het algemeen zijn 2 jarigen vrij rijp. Het zijn geen overbouwde jaarlingen meer. En goed dat ze dan al wat gezien hebben.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:54

Het zijn tweejarige rijpaarden. Dit word alleen in Friesland gedaan, of het is dit fout. Het is altijd wel leuk, want die gene die dan kampion worden meestal ook ster.