Up-date Famosa en Atje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Up-date Famosa en Atje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:32

N.a.v.
viewtopic.php?f=59&t=449528

Gisteravond en vanmorgen hebben we Famosa heel voorzichtig naar de spuitplaats geloodst. Ze steunde een heel klein beetje op het been. Haar uiers waren gisteravond mega. Vanmorgen waren ze een heel stuk minder vol. Ze steunde er vanmiddag wat meer op en is nu wat aan het wandelen in de mega grote stal. Het andere achterbeen is nu ook aardig aan het oplopen. Ze heeft vannacht lekker gelegen, gezien de mega grote gele plekken

Atje heeft het geloof ik naar zijn zin zo naast mama. Hij lag vanmiddag helemaal languit en lag prinsheerlijk te knorren. Hij eet braaf zijn veulenbiksjes op en knabbelt lekker op zijn kuil.
Hij blert alleen nog als we Famosa naar de poetsplaats brengen. Soms geeft hij nog een brul als we achter komen. Het gaat dus helemaal goed.

Maandag of dinsdag gaat hij naar Belgie. Waar hij eerst heen zou gaan durfde ze hem niet bij een merrie en veulen te zetten. Nu gaat hij een maand of 2 a 3 naar Maaseik en daarna naar zijn eigenlijke opfok bij zijn broertje.

Tjinta

Re: Up-date Famosa en Atje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:06

Ziet het er nu wat beter uit voor Famosa?
Ik vind het toch vreselijk sneu voor haar....

Kun je een veulen in dezelfde stal zetten om af te spenen? Reageert Famosa dan niet op Atje....als hij schreewt?
Vindt ze het goed dathij in de stal ernaast staat... Ja, ze zal m wel zat zijn misschien??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:08

ppff wat een geluk dat op dit moment de scheiding goed verloopt! had je er niet ook nog eens bij moeten hebben, een gillende stal kapot trappende adje.
voelt famoos zich alweer wat beter met haar beentje?

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:08

Dat is fijn zeg,dat het al wat beter gaat.
Alle kleine vooruitgangen tellen mee!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:19

Famosa heeft al een stuk of 10 "vervelende" veulentjes gehad. Ik denk dat Atje het ergste van het stel is geweest tot nu toe.
Het valt me reuze mee hoe het nu gaat. Famosa heeft er geen moeite mee en Atje eigenlijk alleen als we Famosa afspuiten en als de andere naar buiten gaan.

Ze staan nog steeds op stal. Morgen ga ik met Atje proberen te wandelen. Morgenavond gaan we proberen om Atje bij de Welshjes te parkeren. Overdag staat alles in het land, Famosa verplicht op stal en ik denk dat Atje door het draad gaat als hij mamie hoort die alleen op stal staat. Is even heel zielig, maar ik hoop dat hij heel snel weg is.

Famosa haar uier slinkt nu al heel erg mooi. Ik was ook nog bang dat ze een uierpntsteking erbij zou krijgen. Ze krijgt natuurlijk geen beweging. Ze krijgt oud hooi en meer niet. Ze is wel heel mooi slank aan het worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:07

Vandaag ging het dus (8*&#*^@&^)%_)($_)*$)#(* met Famosa. We kregen haar niet eens de stal uit. Zo pijn heeft ze. Ik heb de DA gebeld en pijnstillers en spul voor haar gewrichten gekregen. Hij denkt dus kruisbanden verrekt of een band gescheurd. Er kan ook nog een stukje kraakbeen afgebroken zijn en er zitten waar het pijn doet. Voorlopig zijn we 6 weken zoet.
Gisteren ging het zo goed

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:05

Je klonk inderdaad zo hoopvol gisteren. En zo ineens kan het anders zijn.
Hopelijk knapt famosa toch gauw weer op. Werken de nieuwe medicijnen?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:33

Vanavond heeft ze er een beetje opgestaan. De nieuwe medicijnen slaan goed aan. Wel een geworstel om de vloeibare grijze troep in een spuit te krijgen. Er zitten korreltjes in en die gaan niet door een naald. Het andere poedertje gaan door de appelmoes. Das wel lekker.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:37

Jee wat vervelend zeg! Ik hoop dat ze snel opknapt,dit is zo sneu. Sterkte.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:20

Dat is wel erg waardeloos.......
Hopelijk knapt Famosa wat op vande pijnstillers. Maar dat werkt natuurlijk niet echt genezend. Moet het met rust overgaan? of worden er nog foto's gemaakt of zo...... Arm beessie.
Heb je nogwel met Atje gewandeld, zoals je berichtte?
Famosa mag natuurlijk geen last hebben van de scheiding anders doet ze zich misschien nog meer pijn toch? Of heeft ze wel genoeg van het lastpostje atje??

Heel veel sterkte met beide...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 22:35

Famosa vind het best. Lekker rustig. Atje heeft het nog een beetje moeilijk. Hij mist meer ome Koos die naast hem stond in de merrie stal.
We hebben nog niet gewandeld. De medicijnen die Moos nu heeft werken. Ze staat al een beetje op het been. Vanmorgen dacht ik, oei als dat maar goed af gaat lopen.
Toen andere pijnstillers ging halen en tegen de DA zei, Ik maak me ongerust, zei hij Ik ook . Er kan ook een stukje bot los zijn geraakt en ergens klem zitten. Een band kan afgescheurt zijn, maar iig is die knie zeer pijnlijk. Tijd moet het leren.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:18

Ik hoop dat ze gauw opknapt Phia dit is niet leuk meer arme famosa.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:18

Ah Phia.. Dat is echt niet leuk . Heel veel succes en sterkte met Moosje, hoop dat de medicijnen snel helemaal aanslaan en dan ze er snel weer bovenop is !

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:39

AIE Phia....!...sterkte en verzorg ze maar goed arme famosa

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:57

Ow Phia, dat is verschrikkelijk sneu... Hoop dat de medicijnen gauw werken. Veel knuffels voor Famosa..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 14:06

Atje gaat morgenochtend naar Belgie!!! Henk en een vriend van ons brengen hem er heen. Ik blijf thuis bij Famosa.
Gaat wel iets beter met Famosa. Ik hoop dat we haar morgen middag in de bak kunnen krijgen. Ze kan dan lekker wat rond lopen in haar eigen tempo.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:27

verdorie phia, nu dit weer... het zit jullie niet mee zeg.. ik duim voor jullie!