karakter Lancet nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

karakter Lancet nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 14:09

Ik heb sinds maandag een lancet x hamar x voltaire op stal staan. Een paard dat onder het zadel erg moeilijk schijnt te kunnen zijn. Tot nu toe heb ik het heel rustig aan gedaan en heb ik de moeilijke kant van zijn karakter nog niet ontdekt. Op stal en in de omgang is hij in ieder geval zeer braaf. Volgens mij heb ik wel vaker gelezen dat Lancet nakomelingen 'moeilijk'kunnen zijn. Wie heeft er ervaring mee.

samoth

Re: karakter Lancet nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:57

ik denk dat die paard gewoon slecht opgevoed is en hierdoor zo moeilijk is ... ik heb namelijk de halfbroer van lancet en mijn paard is gewoon nuchter en doet nooit moeilijk onder het zadel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:33

Ik heb ook ervaring met een paar Lancet's maar heb er geen slechte ervaringen mee,gewoon brave paarden die goed liepen.Maarja er zit ook een moeder achter he.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:57

ja dat kan elisa

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:40

Ik heb een 6 jarige merrie van lancet het is echt een super paard.Het is wel een paard met karakter moet ik zeggen er zit wel een flinke kop op,maar kwa karakter is ze geweldig en ze heeft super veel werklust.Ze is verkeersmak eigelijk mak voor alles op wedstrijden geeft ze nergens om.Ik start nu M2 met haar ze is Z 1 klaar en op het moment verwacht ze een veulen van polansky:D.Als jullie haar willen zien moet je even kijken op www.mijnalbum.nl en dan is het e-mail patty_roy@hotmail.com en het wachtwoord is samantha .Het is de onderste foto.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:02

ze lijkt wel een beetje op me paard

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:08

Ik ken een Lancet merrie. Super lopen enzo maar qua karakter...... egt niet zo'n lieverdje!!!! Ik heb wel vaker gehoord dat Lancet's niet van die lieverdjes zijn. Maar ik ken er maar een dusss....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:58

Ik heb een Lancethengst verzorgd en dat was echt een doodbraaf beest. Dat zal dan wel weer de uitzondering zijn geweest

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 06:02

kennis van mij had ook een super brave.....

is nu 4 jaar loopt braaf mee op de buitenritten en is ook al op wedstrijd geweest waar die ook zeer nuchter was...

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:13

Ik heb een 4 jarige lancet merrie... Ze heeft een blessure en moet dus rustig aan doen. Dat is iets wat haar niet echt past.
Op zich is ze heel braaf en is totaal niet kijkerig, maar ze kan wel een soort exploderen.

Nu we weer wat meer mogen gaan doen, gaat het al veel beter. Het is een paard wat op stal echt heel braaf is en onder het zadel heel werklustig is.

Op mijn site kun je wat foto's van dr vinden

tillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:57

Hallo.

Wij hebben sinds ongeveer 3/4 jaar een Lancet-merrie.
Kwam zo uit de wei.Kende volgens mij niets.Liep heel gemakkelijk de trailer in en uit.Super lief karakter.
Het beleren gaf meer problemen(hebben we laten doen).
De eerste keer bij het opleggen van het zadel ging ze rechtovereind.Bij het opstijgen de eerste keer ging ze achterover.Daarna ging het steeds wat beter.
Na 4 weken kwam ze thuis en heeft geen pas meer verkeerd gezet.Soms wel een beetje druk maar niet onberekenbaar.
Ze is allen een beetje klein,1,56m.

Groetjes.

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:59

ik rijd op een lancetmerrie.. Echt een slijmbal in de omgang..
Ze is nogal trots op haar eigen en dat valt te merken:p ze vindt haar eigen helemaal geweldig :p ze is wel braaf onder het zadel,, maar ze is een beetje heet beetje heel erg heet en kan zomaar ineens wegspringen.. maar ze wil wel echt voor je werken.. niet iedereen kan er zomaar oprijden

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:01

ik ken een lancetmerrie. Moeilijk paard onder het zadel alsook in de omgang. Er is een tijd geweest dat opzadelen voor de mensen was met lef. Maar dat is alweer over. Oren uitknippen lukt helemaal niet, zelfs niet aankomen. Bij de hoefsmid moest ze de eesrte keren verdoofd worden omdat ze zo gevaarlijk was. Onder het zadel bokken, steigeren, protesteren.. Maar ze heeft haar wilde haren al een beetje verloren al een geluk ze is trouwens 5 geloof ik.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:28

Wij hebben een 7-jarige Lancet ruin op stal staan.
Goed paard, maar wel een met gebruiksaanwijzing
Zo heeft ie last van bodemvrees, wat toch wel beter aan het worden is.
Het is een heel groot paard met een heel klein hartje, een echte bange wezel
In omgang is ie heel braaf, maar heeft wel duidelijkheid nodig anders maakt ie een beetje misbruik van z'n bangigheid.
Omdat het zo'n groot beest is met hele ruime bewegingen, is ie best moeilijk te rijden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 06:39

een kennis van mij die in de training en wat handel van paarden zit rijdt nu een 4 jarige Lancet zoon waar ze erg enthousiast over is. Hij schijnt heel apart te kunnen lopen en is nog braaf ook.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:09

ik heb een 5 jarige lancet merrie op stal staan en het verhaal van Gillian komt me heel bekend voor. Bij deze merrie had de moeder ook geen gemakkelijk karakter

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:19

Kennis van mij had een Lancet x Elcaro. Lief op stal, maar met het rijden slaan naar het been, omhoog, de rijbaan uit springen, je laten zitten in de proef. Was die braaf, liep die over de 170. Was die stout 140. Kortom niet echt stabiel. Moeders zal met het Zeolietbloed ook wel het een en ander meegebracht hebben, dunkt me..
Verder wel een superbeweger!