Drachtig.... en toch hengstig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe1

Drachtig.... en toch hengstig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 08:20

Kan dit?

Mijn merrie is nu zo'n drie maanden drachtig en ze vertoont enorm hengstig gedrag. Ongeveer een maand geleden was ze ook al wat plakkerig en deed ze wat vreemd dus toen heb ik haar nog laten scannen. Toen was ze dus nog drachtig. Kan het zo zijn dat ze drachtig is maar nu even een hormonale prikkel heeft ofzo?
Ik heb de da vanmorgen al gebeld maar die vond het dus een beetje onzin om nu alweer te gaan scannen.
Wat denken jullie ervan?

harryvdz

Re: Drachtig.... en toch hengstig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:31

Kan gebeuren. Wij stonden ook een paar weken geleden met een "hengstige" dragende merrie in de wei. Komt overigens niet veel voor.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:54

Mijn merrie was ook de eerste +/- 5 maanden van haar dracht af en toe hengstig aan het doen, staart omhoog en knipogen zeg maar. Komt wel vaker voor begreep ik. Niks om je zorgen over te maken (zie mijn onderschrift )!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:30

gaat ze er echt voor staan, zo van: spring er maar op, of is ze wat aan het gillen, en knipogen?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:45

mijn merrie heeft precies het zelfde,niet zwaar hengstig maar wel wat,en ze is gewoon drachtig,had ik met vorige merrie ook,zou me er niet te druk om maken.

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:56

Ja ze staat wat te knipogen, beetje pissen of en toe.
En ze vindt de ruinen ineens bar interessant, en die zijn nogal verliefd op haar. Maar ik zie al wel dat anderen er soms ook last van hebben.

Bedankt voor de reacties!
Ik baalde er gisteren al van, ik had me al verheugd op een mooi veulentje!
Maar ja we zullen zien, er kan nog van alles misgaan heb ik al wel gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:30

Mijn merrie had dat bij haar eerste dracht ook, pieste over de rand van de buitenbak heen omdat er aan de andere kant een ruin stond. En normaal zie je echt niet of mevroi hengstig is
Veulen was een merrietje dus wie weet een overvloed aan vrouwelijke hormonen in haar lijf??

Bij tweede dracht was er niets aan de hand, niks van hengstigheid te merken. Veulen was toen een hengstje en deze keer denk ik geen overvloed aan vrouwelijke hormonen

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:32

Mijn merrie is ook regelmatig hengstig geweest, met alles erop en eraan (staart omhoog, knipogen, pissen, mijn ruin verleiden, overgevoelig) en ik ben daar echt in paniek door geweest, maar er kwam toch een veulentje
Als je echt twijfelt kun je nog eens laten controleren he...

Bij mij was het ook een merrieveulentje... Dit jaar heb ik haar sinds de dekking niet meer echt hengstig gezien, wel staart omhoog en knipogen maar dat doet ze bijna het hele jaar door, dus misschien nu een hengstje

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:45

wij hebben het ook gehad. Als je al extra hebt laten scannen zou iik me niet te veel zorgen maken.

Kolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:48

Een pony van een vriend van me heeft zich zelfs nog gewoon laten dekken een week voordat haar veulen kwam. Hij was ervan overuigt dat ze 'leeg' was vanwege haar gedrag dus terug in de kudde geschoven. En het is gewoon een vrije sprong geweest in de kudde, dus ze maakte het zelf uit wat er gebeurde. Dat was wel een heeeel snel veulen dus

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:01

Dat dachten wij bij Tif ook en vanaf 3 maanden kan een merrie opgevoeld worden, dus dat hebben we gedaan en ze was nog steeds netjes drachtig. Dus dat zou je kunnen doen als je er geen goed gevoel over hebt

Suc6 dr mee

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:49

Ik heb een natuurlijk gedekte merrie die al het hele seizoen bij de hengst loopt. En ze blijft maar hengstig worden.

Ze is van mijn zusje dus het is aan haar om haar op te laten voelen of te laten scannen. Ik heb dus een merrie die of hengstig blijft of gewoon echt niet drachtig wil worden(is vorig jaar ook 2x gedekt).

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:37

Myrthe1 schreef:
Ja ze staat wat te knipogen, beetje pissen of en toe.
En ze vindt de ruinen ineens bar interessant, en die zijn nogal verliefd op haar. Maar ik zie al wel dat anderen er soms ook last van hebben.

Bedankt voor de reacties!
Ik baalde er gisteren al van, ik had me al verheugd op een mooi veulentje!
Maar ja we zullen zien, er kan nog van alles misgaan heb ik al wel gezien.

Vergeet niet dat haar lichaam vol rare hormonen zitten.
Er gebeurt iets in haar lichaam maar ze weet niet wat.

Haar baarmoeder loopt vol met vruchtwater, er groeit iets, er beweegt zachtjes iets. En hoe leg jij aan haar uit wat het is. Er is ook iets wat er eerst niet was. Dus, minder ruimte voor de blaas. Zwangere mensen plassen ook vaker, puur omdat er meer druk is op de blaas. Dus daardoor plast ze meer, kleine beetjes.

Sommige merrie's knipogen altijd na het plassen. En dan heeft het niets met hengstigheid te maken.

Probeer er wat vertrouwen in te hebben.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:46

Mijn merrie is nu een dikke 4 maanden drachtig en ben voor de zekerheid 2 x wezen scannen omdat ik het ook niet vertrouwde, ze werd hengstig en was kribbig met rijden, maar bij de 2de keer scannen zat er echt nog wel wat in en nu plast ze inderdaad wel vaker en knipoogt wat maar ben toch pas gerust als ze echt al wat dikker gaat worden en ik echt kan zien dat ze drachtig is. Groetjes Brennie

Urysiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:18

kan inderdaad wel, een vrouw op de buurt, d'r merrie was ook erg smerig achter, maar er is een prachtig veulen uit gekomen (inmiddels is deze namelijk van mij )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:42

Naomie is tijdens haar dracht constant hengstig gebleven, en toch een veulen eruit gekregen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:01

Ze kunnen ook pissen uit nijdigheid heeft mijn vorige merrie ook gehad lijkt ze gewoon super hengstig maar is gewoon dragend..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:02

misschien een beetje een pis merrie, of zoals veel zeggen is het wel een merrieveulen die er in zit, hoop dat ze drachtig blijft