** Allereerst sorry iedereen dat ik zolang niks van me heb laten horen in al jullie lieve veulen-topics. Ik ben met vakantie geweest en er zijn nog wat andere dingen gebeurd waardoor ik geen tijd had. Ik doe mijn best om alles bij te lezen en te beantwoorden, dat is natuurlijk wel zo leuk! **
Na lang twijfelen wil ik jullie toch in het kort even vertellen wat me zo bezighoudt nu. Samen met een vriendin heb ik 2 paarden van een fokker. Die paarden staan bij ons op stal (op de manege). Umeda is 6 weken geleden hoogdrachtig naar de fokker terug gegaan om te bevallen. Een week daarna beviel ze van haar prachtige dochtertje: Amazing. De bedoeling was dat Umeda 1 augustus met Amazing bij ons zou komen staan. Het is nu 9 augustus en je raadt het al; Uum is er nog niet.
Waarschijnlijk komt ons meisje zelfs niet terug. Niet met veulen in elk geval. Het probleem is dat de manege-eigenaresse voor de tijd dat Uum weg zou zijn andere mensen had die hun 2 merries op 'onze' wei wilden hebben. Prima, als Uum terug zou komen, zouden zij er weer af gaan. Nu wil die eigenaresse van de manege dat die 2 merries wel blijven staan op het land, anders zouden de eigenaren die merries van de manege halen. Het probleem is dat de fokker niet wil hebben dat Umeda + veulen en Sparkling (het andere paard van hem dat wij hebben) en die 2 merries op één wei staan. Dat is ook te begrijpen. De fokker heeft dure paarden en die 2 merries zijn onwijs dominant.
Het land is van de vader van de eigenaresse van de manege. Die man is al behoorlijk op leeftijd en laat zich (helaas) compleet 'besturen' door zijn dochter..
Wij weten even niet meer wat we hier mee moeten. Umeda is nu 6 weken weg en we missen haar ontzettend. De eigenaresse van de manege pakt ons het paard af op deze manier en dat doet behoorlijk pijn. Als Uum ooit nog terug komt, zal dat in november worden, nadat Amazing is afgespeent..
Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen, het is helaas nogal warrig. Ik wilde het even kwijt. Als iemand ervaring/tips/enz. heeft; heel graag!