Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Is iig een stuk dichter bij.
arie schreef:Ik laat mijn 2 jarige in Vlist (volgens mij niet ver bij jou vandaan) opgroeien bij de familie Rijneveld. Dat bevald mij erg goed, ze staan in grote stallen, het enten,ontwormen en bekappen wordt via hun geregeld.
Bij bij goed weer gaan ze een paar uur naar buiten en in de zomermaanden, staan ze op goed stuk land bij de opfok, je kan ze altijd uit de stal halen en mag gebruik maken van de accumendatie.
jantina schreef:Onze paarden staan als jonge dieren ook in die groep op Ameland. De prijs van 20 euro klopt niet helemaal, als enter betaal je 100 als twenter 200 euro. (maar dat is natuurlijk nog geen geld)
Wel moet je zorgen dat je een Amelander hebt die je daar een plaatsje regelt, niet iedereen mag zijn paard daar zomaar naar toe brengen, ik geloof dat het met aandelen werkt.
Het is ook niet een echte opfok zoals dat aan het vaste land is. Niet dat de mensen zich al rijk prijzen met een goedkope opfok. Er is inderdaad geen verzorging, alhoewel de herder wel erg goed oplet.
Maar als er iets is met je paard, zal hij toch ergens naar een stal moeten. Dat zul je dus goed moeten bedenken en goed moeten regelen