slappe vierjarige van Peter Pan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

slappe vierjarige van Peter Pan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:20

Ik heb afgelopen een leuke vierjarige ruin van Peter Pan gezien. Nu is die achter nog heel slap. Volgens eigenaar omdat dit laat rijpe paarden zijn. Herkent iemand dat?

Paard kan niet normaal rechtuit bewegen en zet achterbenen midden onder de massa. Wellicht wordt dit door trainen beter. Verder beweegt het dier goed. Is dit een vaker voorkomend probleem?

ohio

Re: slappe vierjarige van Peter Pan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:23

Ik heb ook een Peter Pan. heb hem gekocht als zesjarige. liep ook een beetje raar met achter, hij maakt eerst ee zwaai met rechterachter voordat hij hem terug neerzetten, maar na het trainen zie je er bijna niks meer van!!

Ik heb alleen nog nooit gehoord dat Peter Pan nakomelingen later rijp zijn!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:24

Dat heb ik idd vaker horen zeggen.

Na een paar jaar zou dat wegtrekken.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:28

Haha dat wat jij zegt ohio dat had ik ook, zeker met longeren, dan het buiten been wat uitzwaaien naar buiten, maar dit is nu bijna helemaal weg.

Tink was ook wat slapper achter maar niet echt super slap, maar nu is ze van achter super, en treed super onder

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:47

Mijn merrie groeide lang door maar zon rare manier van lopen heb ik bij haar nooit gezien, betere moederlijn misschien?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:07

Bij mij op stal staat een 5jarige peterpan merrie, ik ken dr pas een half jaar, maar die is volgens mij nooit extreem slap geweest ofzo
Kom uit de Utopia stam, dus ik denk dat de moeder wel wat moois ingebracht heeft dan, de merrie is als driejarige ook ster geworden op de keuring

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:10

Ik weet niet welke moederlijn dit paard heeft, maar ik vond het vreemd dat een vierjarige (ruim vier nu dus) nog zo slap is. Verder loopt het dier dagelijks met twee maten op het land en kan volop spelen en bewegen, zag er ook goed doorvoed uit, niet te dun of dik

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:12

als je het zelf vreemd vind zou ik er nog een tijdje over nadenken. Je kunt veel verhelpen met training maar als hij echt super slap is, is er dan echt niet iets mis?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:21

nee, zo denk ik er ook over. Hij kan niet normaal rechtuit lopen namelijk en zet zijn achterbenen midden onder de massa ipv rechtuit. Als het nou een grote twee of driejarige is....

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:47

Ik heb ook een peter pan (nu inmiddels 5) die is niet erg slap geweest achter.. Maar dat zal denk ik ook wel aan het type paard liggen...

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:06

Een paard hoort normaal rechtuit te kunnen lopen, waarschijnlijk is hier meer aan de hand dan alleen laatrijp te zijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 08:13

Dat vermoeden heb ik dus ook, ik laat hem fijn voor wat het is.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:20

als een paard al niet lekker loopt van zichzelf vind ik het een beetje link om te kopen.als ze echt groot zijn is slap een ander verhaal maar dit... ik zou het niet doen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:26

pantarhei schreef:
Ik heb afgelopen een leuke vierjarige ruin van Peter Pan gezien. Nu is die achter nog heel slap. Volgens eigenaar omdat dit laat rijpe paarden zijn. Herkent iemand dat?

Paard kan niet normaal rechtuit bewegen en zet achterbenen midden onder de massa. Wellicht wordt dit door trainen beter. Verder beweegt het dier goed. Is dit een vaker voorkomend probleem?

Als het paard het achterbeen niet midden onder de massa zet, hoe moet het paard dan ooit de massa evenwichtig heffen? Wees er blij mee. Zo hoort een paard te bewegen.

Als het paard de benen recht vooruit zet dan heft hij de massa scheef. Zelf even uitproberen met een boek aan de onderkant en heffen. Op welk punt hef je het boek evenwichtig op? Bedenk dan wel even dat het bij het paard om rond de 600 kilo gaat!