Welsh A pony fokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

Welsh A pony fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:33

Wij zijn op zoek naar een welsh A hengstje.

We willen gaan fokken met welsh A pony's.
We hebben een merrie van Zonneweide's Nico.

De bedoeling is dat er nog één of twee merries bijkomen.

We willen zelf een hengstje erbij zetten.

Zijn er onder de bokkers, welsh fokkers die een mooi toekomstig hengstje te koop hebben??
Het moet een liefst eerste premie pony zijn uit een minstens stermerrie moeder en van een goed geregistreerde vader.

Leeftijd vanaf veulen tot 2 jarig.
Het liefst een schimmel of valkje.
Geen vos!

Het liefst in het noorden van het land.

Tinkebel

Re: Welsh A pony fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:36

NadjaTheBest en Moowsje op bokt verzorgen pony's bij een welshfokkerij, misschien moet je ze eens pb'en

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:17

Hoi, ik heb dit even verplaatst naar [FA], omdat dit meer een topic over Fokkerij is. Je merrie is zo te zien Hunnenhoek's Loesje, een valk van Zonneweide's Nico uit de Hunnenhoek stam. Klinkt goed. Is ze uit Tiffy?

Vos uitsluiten moet niet zo'n groot probleem zijn. In de laatste 45 jaar is er maar één vos merrie ooit landskampioene geweest. Met een valk kan je ook perlino fokken, wist je dat? Ik neem aan dat er volgend jaar veel valkjes geboren zullen worden, aangezien er denk ik wel meer dan 100 merries bij een palomino hengst gedekt zijn.

Schimmels zijn het gemakkelijkste te vinden, als je tenminste eisen stelt aan de kwaliteit. Zoek je een veulen, jaarling of tweejarige? Je zou bij de fokker van Nico kunnen zoeken (Janneke de Rade). Verder weet misschien gebruiker Klaasjuh wel iets (stal Frisia). Als je een veulen zoekt, raad ik je aan om naar de Centrale keuring in Kootwijk te gaan kijken op 20 Augustus. Wie weet loopt daar wel een leuk hengstveulen bij.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:29

joostvangestel schreef:
Hoi, ik heb dit even verplaatst naar [FA], omdat dit meer een topic over Fokkerij is. Je merrie is zo te zien Hunnenhoek's Loesje, een valk van Zonneweide's Nico uit de Hunnenhoek stam. Klinkt goed. Is ze uit Tiffy?

Vos uitsluiten moet niet zo'n groot probleem zijn. In de laatste 45 jaar is er maar één vos merrie ooit landskampioene geweest. Met een valk kan je ook perlino fokken, wist je dat? Ik neem aan dat er volgend jaar veel valkjes geboren zullen worden, aangezien er denk ik wel meer dan 100 merries bij een palomino hengst gedekt zijn.

Schimmels zijn het gemakkelijkste te vinden, als je tenminste eisen stelt aan de kwaliteit. Zoek je een veulen, jaarling of tweejarige? Je zou bij de fokker van Nico kunnen zoeken (Janneke de Rade). Verder weet misschien gebruiker Klaasjuh wel iets (stal Frisia). Als je een veulen zoekt, raad ik je aan om naar de Centrale keuring in Kootwijk te gaan kijken op 20 Augustus. Wie weet loopt daar wel een leuk hengstveulen bij.

Even om verwarring te voorkomen, Janneke heet tegenwoordig Schilthuis en fokt niet meer op naam van Zonneweide.
Op nwpcs.nl staan veel links naar fokkerijen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 07:55

Ik heb contact gehad met Janneke.
We gaan daar ook kijken, ze heeft een aantal hengstjes lopen.

Het lijkt wel alsof er dit jaar meer merries zijn geboren
Een aantal fokkers die ik heb gebeld had namelijk meer merrie veulens dit jaar.

Bedankt voor de reacties!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:10

Ik heb nog 2 jaarling Welsh A hengsten staan.
De eerste is een bruinschimmel (wordt wit) van Baledon Hy Society x Nachtegaals Ambassador. Moeder is ster, vader is dekhengst bij WPCV en vader van 1e premie veulens.
De 2e is een smokey van Zomerdijks Willie Wortel x Varpullan Wieroch.
De 1e is een wat ouder type, meer Mountain type. De 2e is een wat luxere sportpony. Allebei kunnen zeer goed bewegen.
Zijn door tijdgebrek niet op de keuring geweest.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:15

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:46

In Schildwolde zit er ook ergens een...

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:51