Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joostvangestel schreef:Hoi, ik heb dit even verplaatst naar [FA], omdat dit meer een topic over Fokkerij is. Je merrie is zo te zien Hunnenhoek's Loesje, een valk van Zonneweide's Nico uit de Hunnenhoek stam. Klinkt goed. Is ze uit Tiffy?
Vos uitsluiten moet niet zo'n groot probleem zijn. In de laatste 45 jaar is er maar één vos merrie ooit landskampioene geweest. Met een valk kan je ook perlino fokken, wist je dat? Ik neem aan dat er volgend jaar veel valkjes geboren zullen worden, aangezien er denk ik wel meer dan 100 merries bij een palomino hengst gedekt zijn.
Schimmels zijn het gemakkelijkste te vinden, als je tenminste eisen stelt aan de kwaliteit. Zoek je een veulen, jaarling of tweejarige? Je zou bij de fokker van Nico kunnen zoeken (Janneke de Rade). Verder weet misschien gebruiker Klaasjuh wel iets (stal Frisia). Als je een veulen zoekt, raad ik je aan om naar de Centrale keuring in Kootwijk te gaan kijken op 20 Augustus. Wie weet loopt daar wel een leuk hengstveulen bij.