Embryo Transplantatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unesco

Embryo Transplantatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 15:47

Wie heeft hier ervaring mee, en kent sites van Klinieken die hier mee werken. Ik wil mijn merrie volgend jaar dekken, maar haar niet uit de sport halen. Wil graag weten wat de kosten zijn. Iemand sites?????

Gr. Marco

Brennie

Re: Embryo Transplantatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:05

Ben een keer bij de Waiboerhoeve in Flevoland geweest. Daar doen ze allerlei onderzoeken met paarden en daar doen ze ook aan embryo transplantatie. Denk dat het behoorlijk wat kost, omdat je natuurlijk ook een draagmoeder moet hebben, dierenartskosten, enz. Maar zou het daar eens vragen als ik jou was. Weet geen adres ofzo. Misschien op internet? Groetjes Brennie

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:30

Dierenarts Paul de Vries heeft daar al vrij veel onderzoek naar gedaan. Misschien is het handig om hem eens te bellen? Hij zal je wsl. wel verder kunnen helpen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:06

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:12

Joris de Brabander (belgie st. Niklaas) die doet dit iig al jaren. Je krijgt dat 1 van zijn merries op stal, hij geeft ook "levend veulen" garantie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:22

het kost ook behoorlijk wat hoor .
Je mag ongeveer rekenen op : je dekgeld + inseminatiekosten
200€ per spoeling
2500€ te betalen bij 42 dagen dracht van de draagmoeder en de draagmoeder moet je aankopen (1500 € ) en je krijgt 800€ terug als je ze terugbrengt .
Bij gevoelige merries gaat het insimineren en spoelen meestal gepaard met stress en ze presteren dan ook behoorlijk minder .Het is niet zo van spoelen en toch nog lekker goed presteren .En je wedstrijdritme zal je toch ook moeten aanpassen ,want ze worden niet hengstig op maandag om donderdag geinsimineerd te worden en om zaterdag weer op wedstrijd te gaan hoor ,vergeet dat maar ...