Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Maar goed ieder moet zelf weten, ik weet iig wel dat er na die keuring nog best veel kan gebeuren... unamie schreef:soms kan het zeker wel zin hebben
2 jaar geleden kocht ik een jaarling (Oramé x Samber x Erball)en een 2 jarige (Freestyle x Gibaldi x Ramiro)
heb ze allebei laten keuren op o.a. OCD
de 2 jarige was zeer goed op foto's en dit paard heb ik nog steeds
de jaarling had op 3 plaatsen OCD 2 sprongen en knie
in de knie zat zo'n groot stuk bot los dat het nog maar de vraag was of het evt. te opereren was
de koop is toen ongedaan gemaakt
jammer want het was een erg mooi (1e premie) veulen
ceasario schreef:Als je een beetje jezelf in de materie verdiept had .
Dan had je kunnen weten dat een jaarling en een 2 jarige niet met elkaar zijn te vergelijken wat betreft het ocd -keuren.
Pipo schreef:Toevallig heb juist afgelopen donderdag een 2 jarige verkocht en in overleg met de nieuwe eigenaar een veearts hebben we deze volledig rontgenologisch gekeurd. Volgens deze veearts kon je op 2 jarige leeftijd prima zien hoe een paard is. De straalbeentjes veranderen niet meer, en OC en OCD zijn goed zichtbaar.

paulanda schreef:he wat leuk wat eenr eacties!goh muiswinkel was er heel stellig in om een veulen met 9 maanden te laten rontgenen,dan was t al prima te zien zij hij,dus vandaar mijn vraag.

paulanda schreef:he wat leuk wat eenr eacties!goh muiswinkel was er heel stellig in om een veulen met 9 maanden te laten rontgenen,dan was t al prima te zien zij hij,dus vandaar mijn vraag.
.