Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sharonlisa schreef:Ik overweeg een paard te kopen met een blauw papier, wat houd dit in en is dit wel verstandig.
gr. sharon
Princess schreef:
Voor de fok is het paard dan eigenlijk niets waard
, maar als het een ruin is dan maakt het al helemaal niet uit dus! Je krijgt een blauw papier als de moeder of de vader niet ingeschreven staat bij het KWPN , tenminste dat dacht ik zo. Maar daardoor hoeft het zeker nog geen slecht paard te zijn!
Duveltje schreef:Bij Rubinstein kreeg je ook en blauw papier. Als het een merrie is en je gaat er mee naar de keuring kan ze gewoon ingeschreven worden. Het enige wat je dan moet doen is het paard PROK laten keuren voor je naar de keuring gaat. Je krijgt dan een gewoon papier.
Vaak krijg je een blauw papier wanneer en röntgenologisch van de hengst niks bekend is.
Wat is de afstamming???
sharonlisa schreef:het is een ruin, hij zou dus nooit bij het kwpn ingeschreven kunnen worden?
. Duveltje schreef:Heb zelf een merrie gehad met blauw papier reg a. Moest geprokt worden en naar de keuring en heeft toen gewoon papier gekregen
, want een KWPN blauw papier is echt reg. b en reg. a is echt groen (en nee ik ben niet kleurenblind
). Ik heb er genoeg in mijn handen gehad en ik heb hier zelfs nog een aantal blauwe kleurkopieën van reg. B liggen om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Duveltje schreef:Heb zelf een merrie gehad met blauw papier reg a. Moest geprokt worden en naar de keuring en heeft toen gewoon papier gekregen
CGJ12 schreef:(of CGJ is gewoon kleurenblind...... echte mannenkwaal)
(of er lopen bij het KWPN een paar kleurenblinde mannen rond
). CGJ12 schreef:Dan is dat reg A papier van mij wel héél bijzonder groen............
(of CGJ is gewoon kleurenblind...... echte mannenkwaal)
sharonlisa schreef:het is een ruin, hij zou dus nooit bij het kwpn ingeschreven kunnen worden?
berthe schreef:Ik heb een furinos (duitse hengst) gehad en ik dacht dat het papier wat erbij zat blauw was, tot ik erachter kwam dat furinos een goedgekeurde dekhengst is. Toen heb ik gebeld met het KWPN waarom mijn papier blauw was. Daar zeiden ze dat ie groen was. En inderdaad er stond reg A op. Nou, dat groen is wel heel erg blauwig hoor. Maar eerlijk is eerlijk, heb nu een paard met blauw papier (reg B) en dat papier is wel blauwer.
.