Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(wedstrijden, fokken, etc)Gullit schreef:Mijn paard heeft ook een B-register papier. Dat is ook blauw van kleur. De moeder is goedgekeurd bij het KWPN, maar de vader niet. Heeft verder totaal geen invloed op het rijden van wedstrijden. Alleen voor de fokkerij kan het lastig zijn maar als het een merrie is die je door een wel goedgekeurde hengst laat dekken krijg je bij het veulen een A-register papier. Het is dus maar net wat je ermee van plan bent.
superwoman schreef:Een paardje met een blauw papier is en blijft minder waard. Zeker om mee te gaan fokken is ze minder geschikt.....(veulen is daardoor ook nooit héél veel geld waard)
De waarde hangt voor mij meer af van de namen die erop staan dan van de kleur...Bucephalus schreef:superwoman schreef:Een paardje met een blauw papier
is en blijft minder waard. Zeker om mee te gaan fokken is ze minder geschikt.....(veulen is daardoor ook nooit héél veel geld waard)
Dat klopt niet. Het hangt er helemaal vanaf wat voor een hengst de vader is en van welk stamboek. Er zijn legio zeer goede hengsten van bijv. buitenlandse stamboeken die niet erkend zijn door het KWPN, maar qua afstamming heel interessant en gewild zijn. Vorig jaar heeft ongeveer een kwart van de KWPN-fokkers met een buitenlandse hengst gefokt.
Raiza schreef:Gullit schreef:Mijn paard heeft ook een B-register papier. Dat is ook blauw van kleur. De moeder is goedgekeurd bij het KWPN, maar de vader niet. Heeft verder totaal geen invloed op het rijden van wedstrijden. Alleen voor de fokkerij kan het lastig zijn maar als het een merrie is die je door een wel goedgekeurde hengst laat dekken krijg je bij het veulen een A-register papier. Het is dus maar net wat je ermee van plan bent.
Mijn merrie haar papier is ook blauw/groen maar daar staat A-register op. Ik heb uit de merrie een veulen gefokt, vader is goedgekeurde dekhengst bij het KWPN en veulen is gewoon ingeschreven in het veulenboek.
Kan een blauw papier dan zowel A- als B-register zijn?
Gullit schreef:Wie is de vader van jouw paardje als ik vragen mag?