Nakomelingen Turbo Magic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Nakomelingen Turbo Magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 16:09

Ik vroeg me af hoe oud de 1e nakomelingen van Turbo Magic inmiddels zijn en of men hier op Bokt ervaringen heeft met nakomelingen van deze hengst? Wat zijn de meningen over de kinderen, van veulen tot nu?

Wat vinden jullie van de combinatie Turbo Magic x Zeoliet?

Anoniem

Re: Nakomelingen Turbo Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:10

Turbo Magic is op wacht gezet nav zijn afstammelingen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:10

en Zeoliet brengt verdriet.....die wil je niet

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:00

Ik moet nodig foto's maken. en dan kan ik deze topic updaten. Want het veulen staat hier wel in dit topic, maar hij is nu inmiddels een chique jaarling geworden.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:02

Lijkt dus een kansloze combinatie

Nee hoor, grapje. Turbo Magic x Zeoliet lijkt me wel ok. Belangrijker is echter hoe hij beweegt.

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:57

t-u-v-w-z-a
0-1-2-3-4-5

Turbo is 5 en hij heeft in zijn 3e en 4e levensjaar gedekt. Zijn oudste nakomelingen zijn dus max 1.5 jaar oud.

Beetje algemene indruk die ik krijg van de turbo-veulens vandit jaar is dat het brutale, uitbundige, vrolijke en eigenwijze diertjes zijn, maar die wel goed luisteren.

vb 1. bijna alle turbos op de keuring verprutste het door niet mooi te gaan draven maar een een bok en race festijn van te maken.
vb 2. ons turbo veulen moest midden in de nacht van haar moeder worden weggevoerd om alleen in een stal te worden geplaatst (ze was nog nooit alleen geweest), omdat moeder een zeer zware koliek aanval had. Veulen liep de 200 meter, zonder halster, probleemloos mee, zette geen stap verkeerd en leek te begrijpen wat er aan de hand was. Op stal kon ze der halfzusjes zien en ze vond het eigenlijk wel prima zo. Riep weleens waar der moeder nu bleef, maar raakte niet in paniek oid.
vb3 halfzusjes van 2 en 1 moeten nu al opzij stappen voor turbo-veulen, omdat zij de lakens uitdeeld, net 2 maanden oud!

zie ook topic "Turbo Magic":
viewtopic.php?f=22&t=403811

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 07:24

Dat hij op wacht is gezet, wist ik al . Dat Zeoliet verdriet bracht, is het tweede wat ik tegen die vrienden van mij zei . Toen bleek dat ze het veulen al gekocht hadden .

Maar goed, misschien zijn er nog meer mensen met ervaring met dit bloed? Ik zal ook eens op die link kijken, dank je Kimmb.