Naamgeving bij het NRPS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Naamgeving bij het NRPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:07

Onze merrie is vandaag 3 maanden drachtig bevonden van Aachen (NRPS/Westfalen). De hengstenhouder registreert de boel bij het NRPS, onze merrie is KWPN en dat is ook het enige stamboek waar ik ervaring mee heb voor wat betreft de regelingen mbt het dekken.

De administratieve rompslomp daar kom ik wel uit, maar hoe zit het met de naamgeving bij het NRPS, ik lees er of overheen op de site of het staat er gewoon niet op . Hengstveulen met de 1e letter van de naam van de vader en merrie vrije keus?

gr_roos

Re: Naamgeving bij het NRPS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:13

je hebt ons er niet eens voor nodig

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:41

GvdT schreef:

Bedankt voor de bevestiging dan . Ik had gekeken naar twee papieren van paarden hier op stal, de een was een ruin met dezelfde 1e letter als zijn vader. De ander was echter een merrie die ook dezelfde 1e letter had als haar vader, maar de rest van haar moederlijn hield weer niet de letter van de vader aan. Vandaar dat ik twijfelde .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:25

Ziolette schreef:
GvdT schreef:

Bedankt voor de bevestiging dan . Ik had gekeken naar twee papieren van paarden hier op stal, de een was een ruin met dezelfde 1e letter als zijn vader. De ander was echter een merrie die ook dezelfde 1e letter had als haar vader, maar de rest van haar moederlijn hield weer niet de letter van de vader aan. Vandaar dat ik twijfelde .

voor merries mag je kiezen. Voor het gemak hou ik persoonlijk wel altijd die eerste letter van de vadernaam aan zowel voor hengsten als merries. Hengstjes moeten met de eerste letter van de vadernaam.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 07:03

Het is wel even omschakelen want waren al helemaal ingesteld op een B (van het KWPN), gelukkig hebben we nog wat "reservenamen"met een A . We kunnen eea nog omzetten maar het maakt ons eigenlijk niet uit waar het toekomstige veulen straks geregistreerd wordt (NRPS of KWPN reg A).