Wie kan mij meer vertellen over de hengst Aachen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salitka

Wie kan mij meer vertellen over de hengst Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 13:29

Hallo,
Wie kan mij meer vertellen over de dekhengst Aachen, ik weet dat hij nu in training staat bij Imke Bartels, en ik weet hoe hij eruit ziet, en ik weet wie de eigenaren zijn.
Maar ik ben benieuwd naar hoe hij fokt dus wat vererft hij sterk en wat minder, en wat hoe zag zijn keuringsrapport eruit? En wat het dekgeld kost.
Wie o Wie kan me dat vertellen?

Poehee

Re: Wie kan mij meer vertellen over de hengst Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:47

IK weet net zo veel als jij, heb hem ook een paar keer gezien op de hengstenshows van de eigenaar enz. Weet verder ook nog niets, heb er ook nog geen veulentjes van gezien, jammer want ik ben er wel van gecharmeerd. Zal binnen kort is ff mijn hengeltje uit gooien.. Als ik dan iets weet zal ik het er hier gelijk op knallen. Lees voor de zekerheid wel ff mee, misschien weet iemand anders iets meer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 08:27

Zoals in mijn onderschrift te lezen valt is onze merrie nu 3 maanden drachtig van deze hengst. Gisteren heb ik het voor het eerst een veulen van hem gezien (dit is de 1e jaargang, maar hij heeft vorig jaar maar een paar merries gedekt). Dat veulen viel exterieurmatig beslist niet tegen en kon ook aardig uit de voeten (voor zover we dat in die paar minuten konden beoordelen). Verder een mooi sprekend koppie erop. Toen onze merrie gedekt werd viel er over de vererving nog niet niets te zeggen (volgens mij was het eerste veulen nog niet eens en anders net geboren).

Aachen zelf sprak ons erg aan, we hadden hem oa in Vrouwenpolder gezien op de hengstenshow. We vonden het een zeer interessante hengst, maar dachten dat het een volledig dressuurgefokte hengst was (geluid was toen erg slecht, dus we hoorden weinig van wat er gezegd werd) en onze merrie is springengefokt. We wilden een allrounder of een volledig springgefokte hengst voor onze merrie. Aachen bleek echter ook reservekampioen springen op de hengstenkeuring van westfalen te zijn en zijn cijfers voor beweging zijn ook beslist niet verkeerd (9-ens en 9,5 springen, gem. 8 voor de bewegingen, maar ik weet ze niet uit mijn hoofd dat hou je tegoed). Ik vermoed dat ie bij Imke helemaal geen balk meer te zien krijgt, maar het lopen gaat hem prima af . We hebben hem ook een paar keer thuis zien lopen en het lijkt een zeer werkwillige hengst. Op stal was het echt een brave.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 09:24

Bedankt Ziolette,

Leuk om dit te horen, wij willen volgend jaar onze merrie laten dekken en waren dus zeer onder de indruk van Aachen, en wilde er iets meer info over, maar dat valt dus niet mee.
Wij willen proberen om ook een leuk allround paard te fokken, onze merrie is van Farrington / Zeoliet, zou dat passen denk je qua afstamming dan, het is een vrij grote merrie van 178m

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:48

Verder helemaal niemand??

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:37

Ik zou gewoon Sjaak Maree ff bellen. Die kan je er vast van alles over vertellen. Is misschien wel niet helemaal objectief, maar dan weet je wel wat.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:40

ik heb m laatst gezien bij de kiviettrofee in wassenaar, daar stelde die Gerdien Maree m nog voor maar meteen daarna ging hij door met de vrachtwagen van Bartels naar haar. Ik vind het een leuke hengst om te zien, erg werkwillig en makkelijk in nieuwe omgeving(al vind hij dekens met rijden om toch wel maf ) er staan nog een aantal foto's van hem op www.paardenfoto.nl geloof ik! en dan bij wassenaar kiviettrofee en dan bij gala en dan pagina 6 ofzo iig ergens aan het eind/midden.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 05-08-05 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:11

Op www.coomans.nl staan bij hengsten "Aachen" ook wat foto's van hem. Ik heb er ook nog een paar die niet op de site staan. Geen idee meer van welke site ik ze geplukt heb, volgens mij was dit tijdens de hengstenshow van Vrouwenpolder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:33

Ben net een beetje aan het snuffelen op www.horses-academy.nl (site bartels) en in het nieuwsarchief staan vanaf 15-7 ook een paar stukjes en wat leuke foto's van Aachen .

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:40

ben benieuwd hoeveel merrie hij nu gaat dekken nu hij bij bartels staat.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:31

Mansolein schreef:
ben benieuwd hoeveel merrie hij nu gaat dekken nu hij bij bartels staat.

Ik ook. Dit jaar heeft ie er een stuk of 20 gedekt, waaronder dus onze merrie. Denk alleen dat het dekgeld wat omhoog gaat als hij een beetje lekker onder Imke gaat lopen .

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 06:53

dat zeker ja, maar ik denk sowieso wel dat hij meer aandacht zal gaan krijgen. Hoeveel was trouwens dit jaar het dekgeld?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 06:59

Mansolein schreef:
dat zeker ja, maar ik denk sowieso wel dat hij meer aandacht zal gaan krijgen. Hoeveel was trouwens dit jaar het dekgeld?

600,- euro, maar ik ben slechthorend en ik heb de factuur nog niet binnen dus ik kan nog voor verrassingen komen te staan .