Ik heb ook een Stornello gehad.. Dezelfde als jou Marygtje
Margje genaamd een vos merrie.. mijn vriendinnetje! Een echte merrie op stal.. niet willen knuffelen, maar zodra ze in het land of in de bak stond kon je alles met haar doen. Buitenritjes alleen was een drama, ze wou niet van het erf af en dan hebben we ook flinke strijd gehad, maar zodra er iemand mee ging was het klaar en vond ze het leuk, ook al was het een mens of een hond.
Dressuur vond ze niks aan.. springen een passie. Ik moest stappend op de hindernis af en zodra 'm zag dan ging die kont eronder en dan moest je maar zorgen dat je mee ging anders had je een probleem.
Ik heb heel veel plezier en fun met mn meisje gehad, maar ivm financiele problemen moest ik haar verkopen, waar ik tot op de dag van vandaag nog ontzettend veel spijt van heb! Het was april 2004 en het was een vreselijke dag. Ik weet dat ze naar mensen in Drenthe is gegaan en nog geen half jaar later stond ze op marktplaats.. dat ging me echt aan het hart.. daarna ben ik haar uit t oog verloren, tot aan vandaag..
Maar nu lees ik dat ze artrose heeft en jij haar misschien wil verkopen of al verkocht hebt.. jammer.