ik vind dit eigenlijk best een mooie hengst en misschien wel een optie voor mijn merrie, maar ik kan niet zo heel veel info over hem vinden, of over zijn rapport/nakomelingen. misschien zijn er ook mensen die echt weten bij wat voor een merrie de hengst goed past en / of die ervaringen hebben met zijn nakomelingen.
Toen hij in de USA was, werd hij alleen voor de sport gebruikt en was er alleen diepvries sperma, van voorgaande jaren toen ie nog in duitsland stond.. meende ik.....
Vrij bloederig type hengst, vind dat ie veel op zijn broer Indoctro lijkt....
In het echt is ie ook luxer dna opd e fot's die ik van hem heb gezien, dacht dta ie vele masaler zou zijn...
Maar hij fokt wel iets meer massa, dan dat ie zelf is.....
Op horse-gate.com kun je wel filmpjes van beide hengsten vinden...iig van Carolus I...
Ga zelf ook Carolus II gebruiken volgend jaar.....
Carolus II, reeds jaren internationaal actief onder Schuyler Riley, voert interessant prestatiebloed. Achtereenvolgens vinden we in zijn pedigree de hengsten Capitol I, Roman (v Ramzes x) en Ladykiller xx. Zijn Duitse levenswinsom bedraagt Euro 105025 (stand 2004)
Dit word geschreven over de ggk zoon van Carolus II, Vermont...
Vermont is een eerlijke, betrouwbare, wat flegmatieke hengst. De hengst heeft voldoende bereidheid tot werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is zuiver en voldoende van ruimte. De draf is voldoende van ruimte. Zowel in stap als in draf zou het achterbeen actiever moeten ondertreden. De galop heeft ruim voldoende afdruk en is ruim voldoende van ruimte. In alle gangen zou Vermont meer souplesse moeten hebben. Als dressuurpaard heeft Vermont weinig aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel. Vermont springt met een goede afdruk, maar zou daarin vlugger kunnen zijn. De hengst basculeert ruim voldoende en opent de achterhand goed. Hij lijkt voorzichtig en toont veel tot zeer veel vermogen te hebben. Als springpaard heeft Vermont veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel. Op stal gedraagt de hengst zich rustig en hij is makkelijk in de omgang. Het paard werd aangeboden met een gegeneraliseerde huidontsteking. Middels medicatie is herstel opgetreden.
Vermont lijkt geschikt voor merries die hoog in het bloed staan en/of sensibel zijn. Merries moeten wel voldoende formaat hebben.
Vermont komt uit een Corland x landlord moeder dit werd er over haar geschreven
Pracht-S is naar het buitenland verkocht en derhalve niet bezichtigd. Op basis van de beschikbare informatie is onderstaand rapport opgemaakt. Pracht-S is een zeer rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde merrie die goed in het rechthoeksmodel staat en over veel ras en uitstraling beschikt. Het hoofd is klein, goed gevormd en zeer sprekend. De nek is goed van lengte, de keeluitsnijding is open. Er is sprake van een lichte hoofd-hals verbinding. De hals is ruim voldoende van lengte, staat er voldoende op en is ruim voldoende bespierd. De schoft is hoog en best ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en ligging. De rug en lendenen zijn goed gevormd en goed bespierd. De croupe is goed van lengte en ligging en is best bespierd. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is iets groot gehoekt. De voeten zijn even smal, de kootstand is normaal. Het beenwerk is fijn en heeft veel kwaliteit. De stap is correct, zuiver en heeft net voldoende ruimte. De draf heeft ruim voldoende ruimte, veel souplesse en de merrie laat daarbij een actief gebruik van het achterbeen zien. De merrie toont voldoende houding in draf. De galop is goed van ruimte, heeft zeer veel afdruk, veel balans en een goede houding. Stokmaat: 164.0 cm. Kleur: schimmel. Stat test: stap 7; draf 6.5; galop 8; geschiktheid als dressuurpaard 13; afdruk springen 8.5; techniek springen 8; vermogen springen 8; geschiktheid als springpaard 17.
Ik denk dat Carolus II toch wel wat bloed nodig heeft...zijn broer Carolus I is een hele zware hengst...
Maat heeft ie denk ik ook wel een beetje nodig, tenzij je wat aansluiting in de bloedlijn hebt...