Heeft toevallig iemand op bokt een Exmoor? Vind het super leuke pony's. Weet wel dat er nu best veel in Engeland zijn maar of hier ook veel in Nederland zijn? Hoor er igg nooit wat over... Ben erg benieuwt naar rij foto's van deze dappere dieren Je mag me ook pb'en
Ik heb ze eigenlijk ook nog niet veel rond zien lopen in Nederland. Ik weet wel dat in een natuurgebied, ergens in Nederland een hele kudde exmoortje rondloopt.
De boer waar ik bij sta (Castricum) heeft ook inderdaad 4 exmoor merries in de gebieden van het PWN staan voor een begrazingsproject. Het zijn mooie beestjes en ze hebben dit jaar geveulend. Wel wat schuw, maar dat moet ook, want anders gaan ze de bezoekers/wandelaars lastig vallen. Dat was nl het geval met de fjorden die er eerst stonden.
We hadden vroeger (10-12 jaar geleden) een Exmoor bij ons op de manege lopen. Grappige pony, maar iedereen dacht dat het een ezeltje was, omdat ze een meelsnuit had, maar het was wel degelijk een Exmoor. Ze leeft nu niet meer. Groetjes Brennie