drachtig en niks op scan te zien ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piahorse

drachtig en niks op scan te zien ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 17:45

Hoi
Ik vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een merrie die 'uitwendig' niet hengstig is - dus drachtig.

Maar op de scanner is er niks te zien - enkel diverse cysten. Misschien zit het vruchtje achter zo'n cyste en kan je niks zien. Veearts komt in 3 weken terug als het vruchtje groter is als een cyste.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt en kan me raad geven.

patty1985

Re: drachtig en niks op scan te zien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:29

hoii, hoelang zou je merrie drachtig moeten zijn toen je die scan maakte dan.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:53

piahorse schreef:
Hoi
Ik vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een merrie die 'uitwendig' niet hengstig is - dus drachtig.

Ik denk dat belgische paarden dan anders zijn dan de Nederlandse, die uiterlijk ook soms niets tonen, maar ook niet drachtig zijn. Jouw aanname klopt niet.

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 19:17

was vandaag 19e dag - ik controleer de merrie 4 keer per dag - ze is niet hengstig - maar drachtig ?

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:22

Ja ik weet het ook niet mijn merrie heb ik laten scanne toen ze 18 dagen was en ik zag een grote zwart bal zeg maar dus bij die van mij zag je t erg goed. Ik zou inderdaad ook op een later tijdstip even laten kijken.SUCCES ERMEE!!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:55

Misschien zijn haar hormonen in de war en is ze daarom later met hengstig worden???

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:00

dat kan goed zijn, als de baarmoeder vol zit met cystes, dan moet je idd later nog eens scannen om te zien of er eentje groter is geworden. Ik heb er al van gehoord dat het zo gebeurde...

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:47

ik heb twee merries die ook zo iets hadden. de een had ook een aantal cystes, maar bij een zat er een streep doorheen en hebben we later ook nog een keer moeten scannen om te kijken of het groter was geworden (die streep bleek toch de navelstreng te zijn) en bij de andere merrie was het zo: werd ook niet hengstig, maar er zat wel een heel groot ei op. deze merrie was al twee keer dragend geweest maar had het vruchtje elke keer verworpen dus was ook erg in de war met zijn hormonen.Het ei wat er zat bleef maar zitten en was heel groot ,maar ze werd niet hengstig. de veearts heeft haar gespoten zodat het ei weg zou gaan en toen werd ze hengstig. nu is ze weer gedekt , dus maar afwachten.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:19

bij die van ons was ze ook niet hengstig, maar der was geen ei te zien

uiteindelijk is ze nu 5 dagen later toch hengstig geworden, dus het kan ook dat ze wat onregelmatig in de hengstigheid is, is dit de eerste keer dat ze gedekt is of heeft ze al eerder een veulen gehad?