wat is fsp?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janne

wat is fsp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:12

ik zat net even het papier van me paard te bekijken.
en op de voorkant van me papier stond.
dit paard is gerechtigd deel te nemen aan fsp_evenementen.
maar ik weet echt niet wat fsp inhoud.
wie kan me dit uitleggen.
tja mischien n beetje domme vraag
paard is kwpn paard.

Kimmb

Re: wat is fsp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:23

fsp: for special persons (zoiets als vips dus?)
HAHHAHA nee ik weet het ook niet...

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:35

fsp betekent fokkerij stimulerings plan,niet alle afstammelingen van elke hengst kunnen daar aan mee doen,een hengst moet daar ook voor geselecteerd zijn.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:37

ok en dat houd in ?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:40

ik bedoel worden dan bij een fsp de nakomelingen beoordeeld van de desbetreffende hengst?

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:52

ja en wat zijn dan fsp-evenementen???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:25

De Bond van KWPN hengstenhouders heeft de Stichting Fokkerij Stimulerings Plan opgericht. Deze stichting heeft als doel het gebruik van goedgekeurde en erkende KWPN- dekhengsten te stimuleren en moet gezien worden als onderdeel van de Bond. Voor de fokkers worden veulenkeuringen georganiseerd, waar zij de nakomelingen van de bij het FSP ingeschreven hengsten kunnen presenteren. Tijdens deze veulenkeuringen wordt een aanzienlijk aan fokkerspremies uitgekeerd.
Een eveneens aanzienlijk bedrag wordt uitgekeerd aan fokkers en eigenaren van drie-jarige sportpaarden tijdens de VSN-trofee.
Voor de fokkers van 4-jarige paarden, die hoog geplaatst worden tijdens de NHS/KWPN-kampioenschappen, is eveneens een bedrag beschikbaarnog. Zo komt jaarlijks een groot bedrag, meer dan € 50.000,-, ten goede aan sport en fokkerij door het Fokkerij Stimulerings Plan.

(bron bvhh.nl)

Lijst deelnemende hengsten:

http://www.bvhh.nl/fsp2005.htm

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:25

De Stichting Fokkerij Stimulerings Plan (FSP) heeft als doel het gebruik van goedgekeurde en erkende KWPN-dekhengsten te stimuleren. Door deelnemende hengstenhouders wordt per dekking een bedrag ingelegd in het FSP.
Dit geld wordt uitgekeerd aan de fokkers van nakomelingen van bij het FSP ingeschreven hengsten tijdens de:
- Nationale Veulenkeuringen voor rij-, tuig- en Gelderse paarden.
- VSN Trofee voor driejarige rijpaarden, de competitie voor driejarige tuigpaarden en de wedstrijd voor driejarige Gelderse paarden. Op deze leeftijd is een deel van de beschikbare premie beschikbaar voor de eigenaren.
- KNHS/KWPN-kampioenschappen voor vierjarige dressuur- en springpaarden.
In totaal is over 2004 zo’n € 50.000 aan premies uitgekeerd.
Wilt u als fokker de kans maken iets terug te zien van uw dekgeld, dek dan bij een hengst die staat ingeschreven bij het Fokkerij Stimulerings Plan.
Tijdens de CHK in Den Bosch zullen de kampioenspaarden van het FSP van het jaar 2004 (driejarige rij-, tuig- en Gelderse paarden en vierjarige spring- en dressuurpaarden) én hun fokkers gehuldigd worden.
Iedere dag zal een showblokje worden gehouden met de FSP-kampioenen.
(Bron: KWPN)

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:09

maar waarom dan perse die hengsten? (bv aan de hand waarvan worden ze geselecteerd?)
En een fsp-evenement is bv zon veulenkeuring?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 17:07

bedankt voor je info.
nu weet ik teminste wat het inhoud,ook al ga ik er waarschijnlijk nooit gebruik van maken,het staat wel leuk zo op je papier

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:02

ej ja ik heb dat dus ook op me stamboek..staan maar als je nou een ruin van 7 jaar hebt welke evenementen kan je dan eigenlijk aan mee doen??