wie weet hoe Indorado fokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantjes

wie weet hoe Indorado fokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 12:20

Wie kan mij vertellen hoe Indorado fokt en op welke merries hij het beste past.

Brennie

Re: wie weet hoe Indorado fokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:52

Heb een tijdje op een Indorado merrie gereden die in tegenstelling tot de meeste Indorado's maar 1.60 was. Deze merrie was behoorlijk pittig en goed voorwaarts en kon soms helemaal flippen, maar een super springer! Indorado fokt over het algemeen (degene die ik ken en waar ik van heb gehoord) grote paarden en heethoofden. Groetjes Brennie

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:22

Ik heb er één gehad, aan een vriendin verkocht. Machtig leuk dier. Netjes springen en netjes lopen. Leuk type. Maar de neiging snel en heet te zijn. In omgang superbraaf...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:22

Was een vos van 1.65 ongeveer.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:03

De betere Indorado's komen vaak uit bloedmerries, wij hebben een toppertje van Indorado staan (jammer genoeg niet van ons zelf), ook die komt uit een snelle voorzichtige niet al te grote bloedmerrie.

De grote Indorado's zijn vaak traag, stug, en moeilijk te sluiten.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:16

Ik heb een Indorado gereden die erg laconiek was. Zo schijnen ze wel vaker te wezen. (niet allemaal natuurlijk)
Maar springen kon ze!

PinkPanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:26

Haha ik heb een grote Indorado

Hij is nu 3 jaar, 1.69 hoog, en iets van 3 maand onder het zadel.
Onder het zadel is ie echt superbraaf, heb hem ook al een paar keer gestart in de dressuur.
Vogue is echt een heel langgelijnt paard, lange benen enz enz... en hij is errug lenig

Afbeelding

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:34

Ik heb een Indorado x Bachus.
Machtig dier om te zien plaatje om te zien kwa lopen.
Extrieur is goed, maar mocht in de hals bespierder zijn.
Erg goede gangen, maar kan erg snel heet worden.
Het is een grote merrie van ik denk wel 1.68/1.69
Het is een schimmel, ze is erg soepel, foto's staan in mijn profiel onder Summerfee

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:35

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een Indorado x Aram, ruim 1.80m met een super karakter en precies nog heet genoeg om een fijn sportpaard te zijn.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:37

zou hij passen op een echte bloedmerrie, met een heet en wat moeilijker karakter en die niet bepaald voorzichtig is?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:30

Een bekende Indorado --> Rodrigo (Indorado x keur pref v. Stuyvesant xx x ster prest v. Farn)

Afbeelding

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:52

het enige dat ik weet van indorado is dat hij bloed doorfokt, bedoel daarmee wanneer je een merrie hebt die een scheut bloed nodig heeft zou ik zeker indorado aanbevelen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:17

Ik vindt dat Indorado net een bloedmerrie nodig heeft .ZElf was de hengst nogal lauw en braaf in parcours .Ik zat zelf mee in de aankoop en verkoop van May ( nu eurocommerce lanapoul ) en dat is een Indorado x Jasper . Er zijn een paar hele goede Indorado's op internationaal niveau maar zou hem eerder aanbevelen op kleinere bloedmerries

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:57

Geen fok-ervaring met Indorado, maar wel ervaring met een Indorado : ik train namelijk een nu 5-jarige Indorado x Calypso x Animo.

Ze is een grote schimmel (ongeveer 1.70) en lang gelijnd. Eerder werd al opgemerkt over een Indorado-afstamming dat deze meer hals bepiering mocht hebben, ongetraind was dit bij haar ook het geval.
Haar karakter is apart (naar mijn mening); eenkennig, stug, maar toch super braaf en als je eenmaal haar vertrouwen hebt super lief. Maar of dit Indorado-eigenschap of merrie-eigenschap is weet ik niet.
Tijdens de training is ze ontzettend heet en werklustig, maar ook weer erg braaf en nooit gemeen. Wel sterk aan de voorkant (door hete karakter?).
Springen ben ik haar nu aan het leren, ze was eerst bang voor de sprong, maar nu dat over is ziet het er naar uit dat ze zich tot een erg goed springpaard gaat ontwikkelen en komt deze voorzichtigheid van haar juist van pas!
in mijn profiel.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:30

Citaat:
het enige dat ik weet van indorado is dat hij bloed doorfokt, bedoel daarmee wanneer je een merrie hebt die een scheut bloed nodig heeft zou ik zeker indorado aanbevelen

EEEHHHH be je niet in de war met Indoctro!!!

Volgens de VDL stud moet Indorado een wat een bloederige merrie hebben, of iig een merrie die dit doorfokt...

Trouwens ik heb alleen nog maar goede verhalen gehoord over karakters.....goede sportpaarden.....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 12:09

Wij hebben een 3jarige Indorado x Dageraad op stal. Hij is heel erg jeugdig, en echt een bloedbeestje (zou je niet zeggen met een Dageraad moeder ). Hij is nu ongeveer 1.65.
Hij is erg ril en eenkennig, kan fijn lopen en goed springen, maar heeft moeite met ontspannen en heeft heel veel vertrouwen nodig. Hij is net zadelmak.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:29

libke schreef:
Ik vindt dat Indorado net een bloedmerrie nodig heeft .ZElf was de hengst nogal lauw en braaf in parcours .Ik zat zelf mee in de aankoop en verkoop van May ( nu eurocommerce lanapoul ) en dat is een Indorado x Jasper . Er zijn een paar hele goede Indorado's op internationaal niveau maar zou hem eerder aanbevelen op kleinere bloedmerries

toen ik op de hengstenshow was, zat ik nog en twijfelen voor die major merrie welke hengst we zouden gebruiken, het moest een hengst zijn die bloed doorgeeft en toen ik het vroeg aan een van die mannen, en zij raden mij oa indorado aan, maar nu ik dit lees ben ik blij dat we het niet gedaan hebben, wie weet hadden we nog een lauwer veulen dan de moeder

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:04

Ik heb een reeks Indorado's gezien en een aantal gereden, wat zo in mij opkomt is groooot, sterk en moeilijk bij elkaar te houden.

Fokt wel veel kwaliteit, ik zou wel zorgen voor een bloedmerrie met niet al te veel maat.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:28

Wij hebben voor volgend jaar Indorado op de planning staan voor onze 1.61m grote Able Albert xx X Uppercut xx (stam van Wisconsin). We zagen hem op de hengstenshow dit jaar en waren helemaal weg van hem, hij leek ons wel te passen voor onze merrie en als ik dit zo lees verander ik niet van mening.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:01

Mmm als ik dit zo lees zou dit wel eens iets voor mijn merrie kunnen zijn.

Merrie is 1.62, veel bloed, pittig karakter, vlug voorbeen, goed vanachter en veel springvermogen.
Ik heb al ooit eens een topic over haar geopend
Haar afstamming staat op www.suls.be => querelle ( dit is haar volle broer dus zelfde papieren )

zou indorado iets voor haar zijn ?
merrie is langgelijnd.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:10

Wij hebben er 3 gefokt,

1 is ongeveer 1.70 geworden loopt inmiddels Nationaal springen in Italie
nr. 2 weet ik zo niet,die staat nog bij Wiebke van de lageweg of hij hem al verkocht heeft weet ik niet..
Nr. 3 hebben we zelf is nu 3 jr. 1.80 m lief karakter maar lomp sterk..

Hier fotow..
Afbeelding

Afbeelding

Deze fotows zijn niet mooi vind ik.. maar heb zo niks anders hier komt ie net uit het land gerukt ingevlochten en bandages om, dus je kunt nagaan hoe lief hij is, dat kan niet iedereen met een jong paard die net uit het land komt