Assedo bijt al een hele tijd naar alles wat er in de buurt is. Hoe je hem ook op zn kop geeft, 2 seconden later doet hij het gewoon weer! Maar vanochtend gebeurde er toch iets vervelenders! Ik bracht de drie paarden naar de wei, zoals gewoonlijk. Assedo aan de ene kant en Timon en Odessa aan de andere. Meneer zit al wat te klieren dus ik moet hem al steeds corrigeren, maar daar lijkt hij alleen nog maar chagerijniger van te worden. Tot het moment dat hij naar me begint te steigeren. Ik sta met mn rug naar hem toe en met mn buik tegen timon aan, helemaal in de klem dus. Hij steigert 2 keer tegen mn rug en geeft dan Timon de volle laag. Ik moet hem loslaten en hij houdt op. Ik pak hem vervolgens weer en 50 meter verder gaat hij weer steigeren. Dit keer voor me en hij slaat venijnig met de voorbenen naar me! Ik moet hem weer loslaten. Bij de weg aangekomen loopt hij rechtsvoor ontzettend kreupel, maar ik hoop dat dat van het bekappen komt; want in de weide begint hij voor de 3e keer de boel te ontregelen door niet te luisteren en ik moet ze allemaal loslaten! De 2 groten had ik wel gauw te pakken maar die kleine rent dus met halster + touw door de wei. Als ik hem ook heb krijg ik nog een bok na, die me bijna in mn gezicht raakt.
Conclusie, hij heeft zich gigantisch misdragen vanochtend terwijl ik dat niet van hem gewend ben. Eergisteravond ook nog een stuk met hem gelopen en dan zet hij geen stap verkeerd! Mijn schouder doet ontzettend veel zeer
Hoe kan ik voorkomen dat dit zich door gaat zetten? Hoe lossen jullie het steiger en bijt gedrag bij jullie (hengst)veulens op? Ik zat eraan te denken om iig mijn vader mee te nemen de volgende keer met het in de wei zetten, maar ik kan nu wel wat tips en tricks gebruiken!