ben er erg benieuwd naar, ga dit jaar toch nog misschien proberen mn merrie drachtig te krijgen (en anders volgend jaar). en op basis van papier heeft Nijhof mij Quattro geadviseerd...
Ik ga volgend jaar twee merries laten dekken door hem. Ik heb hem vorige week gezien bij nijhof en het is echt een super paard met ongelooflijke veel natuurlijke kracht en uitstraling. Heb ook div. veulens van hem gezien die erg goed waren en super konden lopen.
Als ik me niet vergis liep er op de CK in Zeeland een Quattro hengstveulen. Was een erg aansprekend veulen met goede bewegingen. Quattro zelf spreekt mij ook erg aan, zowel op spring en dressuur vlak mag hij er zijn.
Hallo, ik heb een quattro merrie gehad. Ze kon schitterend lopen en was echt enorm lief. Ze was gek op knuffelen en aandacht en heel gevoelig. Helaas heb ik haar in moeten laten slapen en ik mis haar nog elke dag.
Ik ben in het bezit van een 5 jarige Quattro. Kenmerken: veel bloed, attent en oplettend met veel looplust en veel bereidheid tot werken, gevoelig, voorzichtig met springen en vermogen, goede techniek, goede en ruime galop. In omgang zeer braaf maar wel gevoelig ! Niet voor beginnende ruiter! Hoop dat je er wat aan hebt.
Op mijn werk loopt een jaarling van Quattro,de moeder weet ik even niet meer..het is een mooi bloederig beestje..ze heeft alleen voor wel van die volbloedknietjes.Maar hele goede gangen! Met deze moet je ook rustig en behoedzaam mee om gaan,het is een zeer gevoelig beestje.
Zijn halfbroer inferno heeft anders bar weinig achter gelaten voor de fokkerij.
Ik heb oa bij sprehe quattro nakomelingen gezien en wat mij opviel dat ze allen hele mooie types hadden en heel fijn karakter, deze paarden liepen allen in de springsport. Mooie gallopade erin.
Misschien een stomme vraag, maar wat is de maat van de meeste Quattro's en kan je hem gebruiken voor een merrie wat langgelijnder zou moeten zijn? Mijn merrie is 1.63 en heeft dit jaar een veulen van Vancouver. Ook frans gefokt en ik moet zeggen dat die combi met mijn merrie niet slecht heeft uitgepakt. Tenminste voor zover je dat kan zeggen van een veulen van 2 maanden oud. Ik vind Quattro interessant omdat hij ook goede dressuur paarden heeft voortgebracht. En wat allround bloed kan nooit kwaad.