Wordt Kigali teveel van hetzelfde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Wordt Kigali teveel van hetzelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 19:05

Tal is voor het eerst van dr leven kreupel(volgende week foto's), en ik sla gelijk aan het doemdenken: Wat als...? Dus, mits het niet iets erfelijks is, zou ik dan best een veulentje willen fokken om later weer mee verder te gaan.
En dan natuurlijk de grote hamvraag, welke hengst selecteer je dan? Zelf vind ik Kigali echt superstoer, eerst springkampioen en dan gewoon verder met de dressuur. Ik houd van een allround paard. Kigali is een Wolfgang (=Farn), en Tal is een LancetxWisconsin (Wisconsin=Nimmerdor=Farn) x Willow Cratic. Zit dat te dicht bij elkaar in de bloedlijn?

Lancet is (helaas) nog niet echt een goeie vererver gebleken, dus er zijn wel wat puntjes ter verbetering. Behalve dan karakter, dat is echt 100%. Dus wat dat betreft durf ik best voor een lastige hengst te kiezen.

Tal is vrij compakt (en enorm breed) en klein gebouwd, ik zou graag een wat langer (ok stuk langer) voorbeen zien (benen lijken misschien ook wat uit verhouding omdat ze zo breed is). Galop mag ronder, draf kan spectaculairder. Stap geen klagen.
Lingh zit ik misschien ook aan te denken, maar eerst misschien wat nakomelingen afwachten. Prestatie van paps zegt niet alles

hanneliesje

Re: Wordt Kigali teveel van hetzelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:35

volgens mij kan dat best, wil je alleen bij een dressuurhengst dekken ?

manonkuijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:23

Waarom kies je niet voor Flemmingh? Die fokt toch lang door? En een goede beweging van voor en van achter!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 07:02

hanneliesje schreef:
volgens mij kan dat best, wil je alleen bij een dressuurhengst dekken ?

Is Kigali een springhengst die kan dressuren, of een dressuurhengst?

Flemmingh heb ik inderdaad ook in mn achterhoofd...