Hoi!
Ik heb ook een Haarlem-afstamming (zie mijn avator). Het is een Haarlem x B. Raimond x Amor. (Eigen fok)
Grappig dat de vorige reacties zeggen dat het kleine paarden zijn met veel wit. De mijne is namelijk helemaal niet klein (ruim 1,70 misschien wel richting 1,74, terwijl zijn moeder 1,62 was) en heeft nauwelijks wit; een klein kolletje en 2 witte kroonrandjes. Verder is hij donkerbruin. (Al verkleurt hij wel heel erg in de zomer. Hij is nu op de schouder een beetje vaal-bruin.)
Wat betreft de sportprestaties: Nozem is nu 10 en L2 dressuur (mag M starten) en B springen. Dat ligt overigens meer aan mij dan aan hem, omdat ik pas een jaar fanatiek aan het starten ben. Daarvoor studeerde ik en reed ik hem alleen in het weekend. Hij is dus voor zijn leeftijd nog erg onervaren.
Nozem kan aardig springen (hij vindt het zelf heel leuk. Vroeger ging hij zelfs zelfstandig springen als hij in de bak liep met hindernissen) en op dressuurvlak kan hij ook aardig mee. Hij is geen topper, maar ik ook niet, dus het is de vraag aan wie het aan ligt
In de omgang is hij heel schrikachtig. Hij is heel snel bang en bij het rijden is hij dus ook best kijkerig. Gelukkig gaat het langzamerhand wel wat beter (hij wordt bij het rijden zelfs lui!)
Zijn die van jullie ook zo schrikkerig?