Haarlem nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Parlantieco

Haarlem nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 00:33

Kort geleden heb ik een 2-jarige Haarlem x Ulft merrie gekocht, k zou graag willen weten wat jullie ervaring met Haarlem is. Ik ken de hengst zelf niet zo goed maar heb wel verscheidene nakomelingen gezien die echt goed springen! Wel valt me op dat ze vaak niet zo groot zijn.

Brennie

Re: Haarlem nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:58

Heb Haarlem zelf op een hengstenshow gezien begin dit jaar. Prachtige hengst en goed lopen, maar heb ook nakomelingen daar gezien en zijn inderdaad niet groot en hebben ook vaak veel wit. Bij mij in de buurt staat een Haarlem merrie van 5 jaar die M2 dressuur is, is 1.60m en heeft een bles en achter 2 witte benen. En een Haarlem merrie van 3 jaar die al in de springles meedraait (vind ik zelf te vroeg) en is ook 1.60m en heeft een hele brede bles. Groetjes Brennie

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:44

Momenteel heb ik een Haarlem op stal: ook niet al te groot (1.63 m), Braaf karakter! Het paard heeft M2 gelopen, wordt nu op B niveau uitgebracht door haar eigenaresse MiaMora en ik ga haar straks M2 starten.

Zie foto's via de link in het onderschrift.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:46

Vind het fijne paarden en eigenlijk zeer allround en door iedereen te rijden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:01

Ik vind het zelf een goede all round hengst.

ik heb in 2003 een Haarlem veulen gefokt bij mijn merrie. super karakter......mooi langgelijnd type en goed aan de maat,..

Misschien herhaal ik de combi nog wel eens.....

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:15

Hoi!
Ik heb ook een Haarlem-afstamming (zie mijn avator). Het is een Haarlem x B. Raimond x Amor. (Eigen fok)

Grappig dat de vorige reacties zeggen dat het kleine paarden zijn met veel wit. De mijne is namelijk helemaal niet klein (ruim 1,70 misschien wel richting 1,74, terwijl zijn moeder 1,62 was) en heeft nauwelijks wit; een klein kolletje en 2 witte kroonrandjes. Verder is hij donkerbruin. (Al verkleurt hij wel heel erg in de zomer. Hij is nu op de schouder een beetje vaal-bruin.)

Wat betreft de sportprestaties: Nozem is nu 10 en L2 dressuur (mag M starten) en B springen. Dat ligt overigens meer aan mij dan aan hem, omdat ik pas een jaar fanatiek aan het starten ben. Daarvoor studeerde ik en reed ik hem alleen in het weekend. Hij is dus voor zijn leeftijd nog erg onervaren.

Nozem kan aardig springen (hij vindt het zelf heel leuk. Vroeger ging hij zelfs zelfstandig springen als hij in de bak liep met hindernissen) en op dressuurvlak kan hij ook aardig mee. Hij is geen topper, maar ik ook niet, dus het is de vraag aan wie het aan ligt

In de omgang is hij heel schrikachtig. Hij is heel snel bang en bij het rijden is hij dus ook best kijkerig. Gelukkig gaat het langzamerhand wel wat beter (hij wordt bij het rijden zelfs lui!)

Zijn die van jullie ook zo schrikkerig?

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:44

Ik heb een 10 jarige Haalem x Ulster, ruin, 170.

Afbeelding

Ik rijd er M1 dressuur mee ik heb hem bijna een jaar, hij heeft op ong 8 jarige leeftijd Z1 gelopen daarna is ie in de handel gekomen en niet fanatiek gereden.
Er is ooit ook B meegesprongen maar de eigenaresse van toen vond het eng geloof ik, hij kan wel erg goed springen.
Hij werkt graag voor je al moet je hem soms wel een beetje aansteken, hij is schrikkerig op kleine onbenullige dingen. Het is wel een paard met karakter.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:57

ik verwacht volgend jaar april een veulen van hem uit de centauer Z x daimler x ronaldo moeder.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:25