Montender

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lievenr

Montender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:21

jawel het moest dan eindelijk eens van komen marco poedersuiker en Montender Europees kampioen jumping in San Patringano, een van mijn favoriete hengsten van het ogenblik, en deze hengst moesten ze dan niet hebben bij het KWPN, wat jammer toch

MissHIS

Re: Montender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:22

Ach hij is nu erkend.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:46

en als je je merrie drachtig krijgt mag je je gelukkig prijzen!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:19

Rhea schreef:
en als je je merrie drachtig krijgt mag je je gelukkig prijzen!

ja dat is het nadeel van holsteiners willen nog wel eens niet te vruchtbaar zijn .Ik kan niet klagen de mijne waren alle drie van de eerste keer dragend ( cassini,calato en accorado)
Ik wou vier jaar geleden al montender gebruiken ,mijn man wilde alleen niet mee ,vondt hem altijd wat traag (vooral in het voorbeen ) en toen dekte hij aan 1000€
Hij heeft sinds zijn bronzen medaille in Athene natuurlijk enorm spijt dat we toen niet hebben gedekt ,nu is het al 2500€ .
Voor mij is het mijn absolute nummer één ;
Ik hoop volgend jaar of het jaar erop onze 1.60 merrie uit de sport te halen en dan is Montender de hengst die super bij haar zou passen .En ja ik weet dat er kritiek zal komen van een enkeling over dat straalbeentje van de linker voet maar mijn merrie heeft allemaal ééntjes dus dat risico neem ik er wel bij

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:28

Ach als je een internationale topruiter bent (en in de beste omstandigheden bij Beerbaum) is er wat te maken van het dier maar als fok-hengst??, ze zult toch verdomt goed moeten rijden en presteren om je fok-product voor redelijk geld kwijt te kunnen als hij lijkt op zijn vader wat betreft de aanleg voor hoefkatrol......
Nee geef mij dan maar Nassau, springt alles een goede moederlijn met veel prestatie-paarden ,aansprekende nakomelingen en wel goed op de foto's...

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:34

Heb alleen nog maar teleurstelling gehoord, niet drachtige merries. Om te mogen dekken ben je al 1200 euro sowieso kwijt, dan koop ik liever staatsloten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:42

pukpaleis schreef:
Ach als je een internationale topruiter bent (en in de beste omstandigheden bij Beerbaum) is er wat te maken van het dier maar als fok-hengst??, ze zult toch verdomt goed moeten rijden en presteren om je fok-product voor redelijk geld kwijt te kunnen als hij lijkt op zijn vader wat betreft de aanleg voor hoefkatrol......
Nee geef mij dan maar Nassau, springt alles een goede moederlijn met veel prestatie-paarden ,aansprekende nakomelingen en wel goed op de foto's...

ach ,er wordt zoveel verzwegen ,pukpaleis .
Waar denk je dat die goede witte schimmelhengst ,kwpn -gekeurd en veel gedekt heeft ,is gebleven ?
Juist ja die heeft lekker een chipje laten wegnemen .Hoeveel ongelukkige fokproducten zullen daar dan niet van rondlopen ...
Liever één met een drietje en een gouden medaille om zijn nek dan één met een ééntje die in zijn box blijft staan .
En die "beste omstandigheden " die zijn er bij alle deelnemers hoor ,dus je kan ze goed vergelijken .
poedersuiker is een wereldruiter en Montender is een wereld knol of je dat nu goed vindt of niet

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:43

Excuseme schreef:
Heb alleen nog maar teleurstelling gehoord, niet drachtige merries. Om te mogen dekken ben je al 1200 euro sowieso kwijt, dan koop ik liever staatsloten.

Dan moet je niet fokken ,volgens mij is elke dekking een lotje van de loterij

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:50

libke schreef:
Excuseme schreef:

Dan moet je niet fokken ,volgens mij is elke dekking een lotje van de loterij

Nou, voor die zo goed als weg gegooide 1200 euro en geringe kans op succes heb ik wel 2 x Chambertin, die zich als vererver al lang heeft bewezen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:55

Excuseme schreef:
moet je niet fokken ,volgens mij is elke dekking een lotje van de loterij

Nou, voor die zo goed als weg gegooide 1200 euro en geringe kans op succes heb ik wel 2 x Chambertin, die zich als vererver al lang heeft bewezen.
[/quote]
ja maar jij hebt me oen ook gezegd dat de merries er niet drachtig van werden en dat zelfs je merrie die altijd van de eerste keer raak was het bij chambertin niet lukte ,of niet
[/quote]

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:56

trouwens ,luciana heeft er twee dragend van ???

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:49

lievenr schreef:
jawel het moest dan eindelijk eens van komen marco poedersuiker en Montender Europees kampioen jumping in San Patringano, een van mijn favoriete hengsten van het ogenblik, en deze hengst moesten ze dan niet hebben bij het KWPN, wat jammer toch

Marco Poedersuiker is vast blij met je steunbetuiging

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:57

Hij was weer top, en misschien dat hij wel selectief zaad heeft, het KWPN heeft lang lelijk gedaan.
Zijn vader is al helemaal niet meer beschikbaar voor andere stamboeken.
Ik vind het een wereldpaard
En al dat gel...l over zijn been een auto die veel km. maakt is ook aan slijtage onderhevig maar volgens mij is deze discussie al een keer gevoerd. Go Montender Go.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:27

Waar denk je dat die goede witte schimmelhengst ,kwpn -gekeurd en veel gedekt heeft ,is gebleven ?
Juist ja die heeft lekker een chipje laten wegnemen .Hoeveel ongelukkige fokproducten zullen daar dan niet van rondlopen ...
Liever één met een drietje en een gouden medaille om zijn nek dan één met een ééntje die in zijn box blijft staan .

Welke schimmelhengst word hier bedoeld???????
Ik vind montender een wereld knol trouwens, en er zijn meer hengsten die niet helemaal goed op de foto zijn, las laatsat dat het kwpn heeft besloten minder kritisch te zijn op hengsten die hun sporen al in de sport hebben verdiend.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:13

na 4 maal geprobeerd te hebben is onze twenter drachtig van montender, hopelijk een merrieveulen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:41

lievenr schreef:
na 4 maal geprobeerd te hebben is onze twenter drachtig van montender, hopelijk een merrieveulen

zo zie ,je maar proficiat lieve

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:45

gevonden schreef:

Ik vind montender een wereld knol trouwens, en er zijn meer hengsten die niet helemaal goed op de foto zijn, las laatsat dat het kwpn heeft besloten minder kritisch te zijn op hengsten die hun sporen al in de sport hebben verdiend.

Zoveel zijn er toch niet die nu aan het EK hadden kunnen deelnemen?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:51

libke schreef:
gevonden schreef:

Zoveel zijn er toch niet die nu aan het EK hadden kunnen deelnemen?

Je bedoelt Corland?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:10

excuseme :NU aan het Ek (corland is volgens mij al vier jaar uit de sport)wat dus wil zeggen dat hij indoor en begin outdoor redelijk goed heeft gepresteerd anders ...

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:06

Citaat:
genoemd naar een grote stad in het Oosten..
daar word niet zoveel meer mee gefokt hoor...blijft toch een trage trapzak die altijd net dat ene foutje teveel heeft...en veel te gewone veulens

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:23

Sinds wanneer ligt duitsland in het oosten? Zijn danwel onze oosterburen maar ja

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:09

het ging toch over montender ? wat heeft berlin hier nu weer mee te maken. En als je bang bent voor een discussie en daarom maar vaagjes blijft zonder namen te noemen, begin er dan gewoon niet over.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:18

Citaat:

Welke bedoel je nu echt????

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:00

libke schreef:
excuseme :NU aan het Ek (corland is volgens mij al vier jaar uit de sport)wat dus wil zeggen dat hij indoor en begin outdoor redelijk goed heeft gepresteerd anders ...

Dan is het Celano of Cento.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:36

Excuseme schreef:
libke schreef:

Dan is het Celano of Cento.