Info Don Gregory x Rubinstein afstammelingen (of 1 v/d 2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Info Don Gregory x Rubinstein afstammelingen (of 1 v/d 2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 14:58

Hi...

Sinds een paar weken heb ik een nieuw paardje. Het is een donkerbruine Oldenburger ruin van 6 jaar en hij is 1.75 hoog. Hij kan nog niet zoveel, want er is nooit echt veel mee gedaan. Het is een Don Gregory (v. Donnerhall) x (mv) Rubinstein. Ik ben erg nieuwsgierig naar mensen die ook een paard hebben met een dergelijke afstamming en hoe die het doen,... foto's zijn ook welkom. Die kan je plaatsen of even mailen naar sandra0013@hotmail.com

alvast bedankt.

x Sandra

San

Re: Info Don Gregory x Rubinstein afstammelingen (of 1 v/d 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:00

Nog niemand... hihi... hij is toch niej zeldzaam ofzow? Kan iemand mij anders vertellen hoe je foto's moet uploaden dan kan ik allereerst de foto's van mijn Don Juan erop zetten...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:57

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:37

Nou dit is dus mijn paardje. Is er echt helemaal niemand die een paard heeft met een van deze hengsten in de stamboom?

Afbeelding

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:16

Hoi

ik heb een donnerhall x rubinstein, een merrie die sprekend lijkt (kleur, houding, beweging) op de kersverse wereldkampioen Damon Hill!! Een super merrie!! Ben echt heel erg blij met haar. Het is een pittig beest maar voor mij goed hanteerbaar. Ben er nog nooit afgevallen, en ze is geen schrikkerig paard. Ze doet het super goed in de wedstrijden, ook al maakt ze fouten, dan nog sta ik nog vaak bovenaan. Het is een echte eye-catcher, heb haar ook al een paar keer kunnen verkopen maar dat wil ik niet. Ik vind Oldenburgers echt hele fijne paarden om te rijden. Erg werkwillig en goede bewegers. Ik hoop voor jou dat jou paard het ook erg goed doet. Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:05

Ken alleen Don Ruto, ook Don Gregory x Rubinstein, de hengst die bij GJ van Olst staat. Vind Don Ruto echt een mooie hengst en hij staat in de top 5 van mogelijke keuzes voor Melody komend voorjaar.

Ben daarom ook erg nieuwsgierig naar hoe het met jouw paard gaat en naar z'n karakter. Vind het trouwens een leuk paard.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:28

Don Juan heeft echt een supernuchter karakter en is ontzettend braaf. Hij kan iets verschrikkelijk eng vinden en als jij dan maar volhoudt dat t niet eng is dan is het ook gewoon niet eng meer voor hem.

Met rijden is hij ook erg braaf. Hij probeert je graag even uit en doet t liefst zo min mogelijk. Hij is nu wat slecht voor het been, maar dat komt door de vorige eigenaar. Hij is nu namelijk zes jaar oud en pas een half jaar onder het zadel (op zich niet slecht) maar wel aangereden met wielspoor en dus nu een beetje afgestompt. Toch begint dat al snel beter te worden en hij gaat met sprongen vooruit. Nu loopt ie nog op een klein knopje en is hij lekker voorwaarts. Met longeren merk ik ook al duidelijk verschil, in het begin was hij niet vooruit te branden en nu gaat hij al bij het minste geringste naar voren.

Het is een echte knuffel, die heel veel aandacht wil en heel lief is met andere paarden. Enig nadeeltje aan hem is dat ie een beetje een 'hengstenbijterigheid' heeft. Hij is laat gecastreerd (jalf jaar geleden) en heeft de neiging wel eens een hapje te nemen uit speelsigheid. Maar voor de rest is het een dotje.

Op de foto's was hij er net een dag en moesten we nog vreselijk aan elkaar wennen. Het gaat nu dus al veel beter. Ook moest hij toen nog vreselijk veel afvallen. Hij had bijna zes jaar lang alleen maar gevreten en dat was goed aan hem te zien. Hij is nu al 5 singelgaatjes kwijt (geen idee hoeveel kg.)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:30

@horseNL00: heb je misschien een foto van jouw merrie. Ik ben ontzetten nieuwsgierig. Er zijn zo weinig paarden in NL uit deze lijn volgens mij dat ik haar graag zou willen zien.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:31

Ik rijd een Donnerhall merrie. Een heel fijn beest met een ongelooflijk sterk achterbeen. Ze is heel werkwillig en pakt alles heel goed op in het werk. Voor foto's moet je even de link in mijn onderschrift volgen en dan kijken bij fokmerries en paardensport...

Leuk paard trouwens, mooie donkere kleur.
Veel plezier ermee!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:03

Mooie merrie zeg... veel succes met der in de sport nog! En super bedankt voor je reactie.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:13

dank je. Jij ook veel succes met die van jou! maar dat zal wel lukken gezien de mooie foto's!

Groetjes!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:52

ik ken die ruin sansje...
die ruin kwam vanuit rockanje en die mevr,vertelde aan mij beetje anders die paard is van haar schoonvader en hij is doodgegaan. Die paard is op 4 jarige leeftijd zadelmak gemaakt... hij werd idd bereden met spoorwieltjes. mijn mening is dat paard zeer fijn bereden ondanks dat die paard echt veel te sloom is en daarom wilde zij die paard verkopen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:01

Klopt idd dat ie uit Rockanje komt en dat verhaal met die schoonvader. Alleen stond ie daar nog niet zo lang meen ik. De fokker vertelde me dat ie pas laat bij hun was weggegaan (met 5 jaar) en dat ie toen nog niej zadelmak was... Er moet dus nog een eigenaar tussen hebben gezeten tussen Duitsland en Rockanje. Die heeft hem dan denk ik zadelmak gemaakt en dat meisje uit Rockanje heeft hem dan aangereden (en afgestompt)

Hij is nu trouwens al niej meer zo sloom. Er zit uiteindelijk toch flink wat pit in... loopt lekker door en zn oefeningetjes gaan prima. Hij wordt ook steeds beter aan t been dus dat is ook wel lekker. Hihi... heb er ook al naast gelegen in een harde galoppeer - bok - 180 graden draai actie, dus t slome is er echt wel vanaf.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:49

gelukkig gaat alles goed met hem
mijn instructrice had ruzie met haar ik was namelijk mee gaan kijken. me instructrice was boos op haar omdat zij die paard te veel drijft met die spoorwieltjes

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:52

Vond ik ook al. Ze reed hem echt volledig op dat spoor en dan vol erin.

Heb nu spoor gewoon niet meer nodig haast. Knopjes zitten er nog om, om hem af en toe even wakker te maken. maar voor de rets helemaal naar beneden. ben erg blij met hem, tis zo'n droppie.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:20

Heerlijk paard! Ik heb een iglesias ( rubenstein) x Sultan en overweeg haar te laten dekken door don gregory,donnerschlag. Blijf dit topic zeker volgen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:25

Kewl... Persoonlijk vind ik Don Gregory echt een hele mooie hengst.

Ik heb vroeger trouwens ook een Iglesias gehad, een 3 jarige hengst, alleen werd t meisje dat m in zou rijden ineens zwanger en jah een 12 jarig meisje op een 3 jarige hengst vonden mijn ouders niet zo'n goed idee. Dus toen is ie weer weggegaan, maar was ook eem erg mooi beest.