Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ja je leest het goed, haar partner. Wist je dat paarden monogaam zijn? Dus dat ze eigenlijk maar 1 partner hebben? Mijn merrie ging niet 'vreemd' met andere 'mannen' en wou bij de hengstenhouder dus niet hengstig worden of ze liet het gewoon niet zien. Nu ik dit weet is het geen probleem meer, maar heb haar vorig jaar dus niet drachtig gekregen, omdat we dachten dat een abnormale cyclus had, terwijl ze een normale had maar dit gewoon niet liet zien bij de hengstenhouder. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer een paard zich niet helemaal op haar gemak voelt, ze niet hengstig wordt en de een is hier gevoeliger voor dan de ander. Misschien is een maatje voor haar ook een idee?
Groetjes Brennie Teuntje111 schreef:Mijn dierenarts opperde inderdaad ook dat ze dichtgezet kon worden, maar dat is best een dure ingreep, daar moet ik nog even voor sparen, vandaar dat ik in ieder geval al wil wachten tot volgend jaar en dit jaar dus niets meer heb ondernomen. De kosten hiervan lagen rond de 600 euro exclusief de stalling bij de arts. Hij raadde aan de merrie vantevoren al dicht te laten zetten. Tijdens de operatie wordt ze zowiezo schoongespoeld. Als ze dichtgezet is, zou het volgens hem wel op natuurlijke wijze kunnen.
Groetjes Dianne
)
....
Teuntje111 schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ze gewoon ruim vantevoren dichtgezet wordt, dat dat zowiezo gebeurt, dekking of niet, maar met die wijde vagina verliest ze alles gelijk bij de eerste keer dat ze druk zet. en bij K.I. loop je het risico op een infectie, door de luchtaanzuiging.
Infectiegevaar is er altijd, maar als ze niet dichtgezet is, kan ze door een infectie ook het sperma van de K.I. of het vruchtje verliezen.