happy lozers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wicked2016

happy lozers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 15:08

de nieuwe naam van de appaloosa's hoor je wel meer omda tnaar schijnt deze paardjes ook niet alles zijn.
Mijn vriendin heeft er eentje en deze is dus voor alles bang. Maakt van een vlieg een olifant enzo...

maar zo in de western wereld als je ietss verteld over dit paard en dan zegt het is een appaloosa, krijg je als antwoord: ohja, he tis een happy lozer

wie heeft een appaloosa en kan hierin meespreken of juist tegendeel bewijzen

Glossi

Re: happy lozers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:10

Het hangt niet van het ras af of ze zo schrikkerig zijn hoor De meeste IJslanders zijn nergens bang voor maar ik ken er ook een paar die al schrikken van een kikker die de sloot in springen. Zo heb je bij alle rassen paarden die nergens bang voor zijn en paarden die van alles eng vinden

ik_jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:57

dacht dat appalooosa's juist bekend stonden om hun coolheid
dat ze daarom ook als western paard gebruikt werden

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:44

nee niet enkel omdat ze bang zijn maar gewoon hun karakter in het algemeen...

ik_jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:55

wat is hun karakter in het algemeen dan precies

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:30

PP -> RP

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:57

appaloosa's zijn in het algemeen juist vrij koel in de kop en bereid tot werken voor hun ruiter. Ben benieuwd waar de term vandaan komt dan.

houthakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 00:29

ik heb ervaring met 2 appaloosa's, en ik kan je vertellen, het zijn super pony's
nergens bang van, super lief karakter, zijn heel makkelijk en werkwillend, zeer fijne gangen, vooral de galop, en hun veelzijdigheid. de appaloosa die ik reed kon zeer goed dressuren, en was ook niet vies van een sprongetje.
grote onzin dus, dat happy losers

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:07

Ha ha, wel grappig!!
Wij hebben wel wat Appaloosa's en volgens mij zijn het nogal gevoelige paarden, als ze je eenmaal vertrouwen doen ze alles voor je..
Met mijn Appaloosa merrie rijd ik Z1 dressuur, L springen, L eventing en klasse 1 endurance, crossen vindt ze het leukst en ze is nergens bang voor! En de rest doet het ook best aardig!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:49

Sorry, maar wat is een 'lozer'?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:21

Dat heb ik ook nog nooit gehoord, dat een appaloosa een 'happy lozer' is. Vreemde term trouwens. Ik heb een appaloosa en hij is wel happy, maar zeker geen lozer. Hij is pas drie jaar, maar hij is totaal niet zenuwachtig of snel bang. Juist koel in de kop, zoals ze dat zeggen.

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:20

Appaloosa's is ook meer een kleurras, dus veel verschillende paarden met dezelfde kleur, maar weinig dezelfde genen. Een amerikaanse appaloosa is bv totaal geen familie van een Nederlandse, dus ook een totaal anders karakter.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:07

Karin schreef:
Sorry, maar wat is een 'lozer'?

een geboren verliezer.....

Ben t er ook niet mee eens, bij ons staan er twee op stal, superpaarden, veelzijdig in rijden en ontzettend lief in de omgang!

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:52

ik heb meerdere appies gehad en gereden en ben het hier ook totaal niet mee eens.
appies zijn heel erg trouw en willen graag voor je werken. alleen je moet ze wel respecteren. ze hechten zich heel sterk aan 1 persoon maar doen alles voor je
echter door verkeerde omgang kan je een appie volledig over de zeik krijgen, dit pikt hij simpelweg niet.

met een appie moet het echt klikken, klikt het niet dan zal dat ook altijd zo blijven.

dit waren overigens allemaal amerikaanse appies.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:57

daffodil schreef:
een geboren verliezer.....

Oh, een loser...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:19

marahorse schreef:
de nieuwe naam van de appaloosa's hoor je wel meer omdat naar schijnt deze paardjes ook niet alles zijn.
Dat klinkt ook niet erg aardig
Mijn vriendin heeft er eentje en deze is dus voor alles bang. Maakt van een vlieg een olifant enzo...

maar zo in de western wereld als je ietss verteld over dit paard en dan zegt het is een appaloosa, krijg je als antwoord: ohja, he tis een happy lozer

wie heeft een appaloosa en kan hierin meespreken of juist tegendeel bewijzen

Maar ik heb ook Appaloosa's, 1tje idd een schijterd, en de andere juist helemaaaal niet

Maar denk dat het er meer aan ligt welke afstamming / welk bloed , dan dat het rasspecifiek is. En kijk bij Ned. Appaloosa's heb je zoveel verschillende bloedlijnen en weet ik het, vergelijk het met nrps, dus geen ras maar een type. Dus tja, zoveel verschillende karakters ook weer.

Wat ik wel vaak hoor is dat de echte Amerikanen erg eigenzinnig zijn.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:25

Dat ligt niet aan het ras, maar aan de afstamming!
Ik kan er niet echt over mee praten, maar volgens mij zijn appaloosa's leuke pony's!