ik zoek de hengst Zevenster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_en_M

ik zoek de hengst Zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:33

....... ik ben namelijk op zoek
naar de kwpn hengst zevenster heb ook al op kwpn site gekeken maar daar vond ik het niet misschien dat hier iemand de hengst kent en misschien kan die me vertellen hoe ik aan een foto kom

en misschien kent ook iemand de merrie andra
waarom ik dit wil weten ik heb een tijd lang een paard gereden met deze ouders en zou graag willen weten hoe ze er uit zien maar niemand kon ht mij vertellen of laten zien
maar misschien hier wel ik ben benieuwd

en wacht rustig af of jullie het kennen
groetjes mary

p.s. ik weet niet of het hier goed staat anders wil iemand het dan verplaatsen en het mij mededelen?
alvast bedank
Laatst bijgewerkt door Karin op 22-07-05 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

TequilaRos

Re: ik zoek een hengst ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:13

Zevenster (H Almé Z x Fresco x Wachtmeester)
Geb. datum: 21 maart 1981
Kleur: bruin
Stokmaat: 169

Verrichting Ermelo 1984
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Laat zich plezierig bewerken. Loopt in het begin teveel op de voorhand en neemt snel een te hoog bewegingsritme aan, later is dat verbeterd. Zou zich nog langer in de hals moeten maken.
Komt in stap te weinig over de schouder. Draf in de loop van het onderzoek verbeterd, draf heeft goed zweefmoment, maar er gaat weinig charme van uit. Maakt in galop goed gebruik van het achterbeen en blijft mooi recht, galop regelmatig met voldoende ruimte. Bij vrij springen voldoende voorbeentechniek en springt soms gehaast. Presteert goed bij springen onder het zadel. In terrein zeer attent, goede terreingalop. Voor de slede braaf. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk als licht.
Rijproef: voldoende stap en galop, heeft in draf problemen om het voor te verwerken.
Springen ohz: laat sterke sprongen zien, moeilijk gesloten te houden.
Springen vrij: gehaast, zou meer ruggebruik kunnen hebben.
Aangesp proef: goede trekhouding, ruime stap.
Terreinproef: sterke galop in steeple; in cross ruim op de sprong en goede galop.
Ruim voldoende aanleg als dressuur- en springpaard, ruim voldoende tot veel aanleg als terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.
Op 09-03 rechtsvoor kreupel door zoolzweer, daarom enkele dagen rust. Op 13-03 heeft hij een kneuzing opgelopen boven het rechteroog.
Rapportage afgesloten op 04-06.

Stap 6.5
Draf 7
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 6.5
Springen ohz 7
Terreinproef 8.5
Aangespannen 8.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 84.00
Max punten 110
Plaatsing 16e van 30 (22)
Jaar verrichting 1984
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1986 (veulens)
De getoonde veulens bleken voldoende ontwikkeld te zijn. Ze zijn nogal overbouwd en zouden langer gelijnd moeten zijn. De aangewezen veulens waren weinig rijtypisch; de geselecteerde veulens waren typischer en hadden ook meer ras.
De hoofdvorm is wisselend; in de eerste groep dikwijls lang en grof, in de tweede groep doorgaans goed gevormde sprekende hoofden. Ook de halsvorm is variabel, naast lange wat arm gespierde halzen, worden ook goed gewelfde maar zware halzen genoteerd. De schoften zouden langer kunnen zijn. De bespierde schouder was vooral bij de aangewezen veulens kort en steil gelegen, bij de geselecteerde veulens was de schouderlengte en -ligging beter. Het middenstuk is meestal gezonken en een enkele keer wat lang. De lendenen zijn soms weggedrukt maar wel gespierd. De best bespierde croupe is eveneens goed van vorm. Bouw en stand van het voorbeen zijn goed met goed ontwikkelde gewrichten. Het spronggewricht zou royaler ontwikkeld moeten zijn en was bij de aangewezen veulens nogal eens grof aan de binnenzijde. De stand van het achterbeen is wisselend: meermalen lang en gebogen, soms recht.
De aangewezen veulens stapten kort en waren stug in zowel sprong- als kootgewricht. De geselecteerde veulens stapten ruimer. In draf wordt het voorbeen zeer goed gebruikt en hebben de veulens wel ruimte maar ze zouden meer moeten stuwen en beter moeten ondertreden.

Kort samengevat: iets overbouwde veulens die langer gelijnd kunnen zijn. Bouw en stand van het achterbeen krijgen bemerkingen mee. Het drafmechanisme is voldoende.
Getoond: 31 veulens uit 148 dekkingen.

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
JETHRO

1987 voor dekseizoen export naar USA

1987 volgens abusievelijke opgave export USA; hengst bleef echter in Nederland als sportpaard

1989 overleden

Voor een foto van de hengst, kan je me je mailadres pmen.

Semra

Re: ik zoek de hengst Zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:04

Ik heb samen gewerkt met de eigenaresse van Andra. Zij reed toen ZZ-l met deze merrie.
Dat is al zeker 10 jaar geleden.
Haar naam : Carolien Rijpkema, ze woonde toen in Oude of Nieuwe Tonge.

Maar die naam zal je dan wel bekent voorkomen, want volgens mij is zij ook de fokker van die nakomeling van Zevenster waar je het over hebt.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wat voor afstamming Andra zelf was.
Carolien had toen nog twee nakomelingen uit Andra, twee merries. Koosandra en Marandra. Afstamming is mij ook ontschoten.

Waarschijnlijk heb je hier niet zo veel aan maar dit is alles wat ik er van weet.

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:06

dank jullie wel ik was al heel erg benieuwd er naar omdat het paard echt een plaatje is (vind ik tenminste)

kweenie de naam van de nakomeling is empire ik weet niet of je die ook ook kent en ik het een naam bordje met de verdere afstameling van andra er op
maar heel erg bedank in ieder geval

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 16:54

als iemand anders ook nog info heeft of foto's van de vader of de moeder zou ik het ook wel graag willen weten
oke alvast bedankt

hich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:46

Ik ken Andra, al is het wel 4 jaar later dat ik reageer maar mijn instructrice Caroline Rijpkema kent Andra. Wat zal ze verast zijn als een verloren nakomeling ineens opduikt op BOKT!!! Je kunt haar vinden op http://www.instructieaanhuis.nl.
8-) :o :+

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:15

Afbeelding
Zevenster op 3-jarige leeftijd.

Afbeelding
Tijdens het verrichtingsonderzoek.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:10

Hij staat wel op KWPN stallion.
Ik heb ook nog een Zevenster merrie.