[TI] Tinkersokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morhwen

Tinkersokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:24

Vraagje: wie van jullie knipt wel eens de sokken van zijn of haar Tinker bij? Die van mijn tinkertje groeien helemaal door, tot op de grond. Wat moet ik ermee? Gewoon afknippen?

babbet_gitta

Re: Tinkersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:28

ikzelf heb geen tinker, maar weet er wel wat van

veel tinkers (ook friezen wel) hebben lange sokken, opzich hoort het wel bij ze, veel mensen knippen het af, veel mensen ook niet.

je moet eigenlijk maar kijken wat je mooi vindt. je kan er ook een klein stukje afknippen, maar dan wel zorgen dat het niet hakkerig wordt...

xxx

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:35

Ik knip ze regelmatig bij. De mijne struikelt over haar sokken als ze te lang worden. Gewoon 1 cm van de hoefrand knippen en dan niet zo'n debiel rondje....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:36

Ik zie het wel eens op de keuringen! En ik vind het echt afschuwelijk! Het slijt vanzelf wel af, ik houd alles puur natuur!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:40

Bij Brenda knip ik de sokken nooit! Ze slijten wel als ze loopt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:41

Ik knip ze af en toe als ze over de grond hangen, bij Mystic slijten ze bijna niet vanzelf, dus dan knip ik ze weer af tot precies op de grond, kan t ook niet zo hakkelig of scheef worden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:45

Verplaatst van VMR naar RP.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:56

Niets, heel af en toe aan de achterkant van de hoef dat ik wat wegknip omdat hij het er anders uittrekt met lopen...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:59

ik ook nooit... de mijne trapt ze aan de linker binnenkant ( van achter) er zelfs helemaal af doordat ze altijd ongeduldig staat te stampen met haar voet...

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:14

Ik zou ze gewoon een beetje bij knippen als ze te lang worden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:20

Ik heb, toen ik haar net had, de sokken tot net boven de grond afgeknipt, omdat ze toen zware mok had, zodagt het vocht van het land er niet in zou trekken. Nu hangt het gewoon weer op de grond en inderdaad wat de rest zegt: het slijt vanzelf. Bonita heeft van achteren nu ook minder sok omdat ze veel loopt. Daar zijn ze ook redelijk kort, maar van voren hangen ze over de grond heen.

Zo waren ze
Afbeelding

En zo zijn ze nu
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:55

....heb helaas weinig te knippen bij de mijne, extensions zouden eerder een oplossing zijn hihi.

Ik zou ook denken dat het vanzelf wel slijt (evt. over harde ondergrond).

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 06:42

Mijn tinker staat veel voor de wagen en loopt daardoor dus veel over de straat waardoor ze vanzelf slijten, ik vind er aan knippen echt afschuwelijk, maar als het paard door de lengte problemen met de sokken heeft kun je helaas niet anders dan even de schaar erin

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:23

Ik knipte ook altijd de sokken tot ongeveer een cm. vanaf de grond, meneer struikede regelmatig omdat hij op zijn eigen sokken ging staan

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:15

Wij knippen ze nooit bij ons op de manege, maar je kan het wel doen. Al vind ik het niet zo mooi, ik houd het liever natuurlijk.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 16:24

Het was niet mijn bedoeling ze helemaal af te knippen, inderdaad geen gezicht. Het doet me nu al zeer om de schaar erin te zetten. Maar ik doe het wel, voordat ze over d'r eigen sokken struikelt.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:04

Bij Novia slijt het vanzelf.
Ze hangen over straat aan de buitenkant, en aan de binnenkant strijkt ze licht, dus zijn ze daar wat korter.
Struikelen doet ze niet.
Althans, niet over haar sokken

Annee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:08

Ik zal ze pas afknippen als je paard er echt last van gaat krijgen. Dus er over struikelt ofzo. Anders zou ik het laten zitten omdat ik het zelf erg mooi vind. Maar als je paard er erg last van heeft kan ze een stukje er eraf knippen zodat het net niet op de grond hangt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:03

irish_lady schreef:
Ik zie het wel eens op de keuringen! En ik vind het echt afschuwelijk! Het slijt vanzelf wel af, ik houd alles puur natuur!

mijn hoefsmid had voor de keuring Shak d'r sokken er aan de voorkant afgehaalt 'ja dat hoort zo' ..nou, ik was dus flink over de zeik, het moet gewoon puur natuur!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:55

ik zou de smid wat aandoen }>
mijn smid zegt ook wel eens voor de grap, ik brand ze er wel af, ze weet hoe zuinig ik er op ben, maar voor haar is het wel lastig tijdens het beslaan, maar ze zou het nooit doen hoor

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:25

Haha, weet je wat mijn hoefsmit doet? Hij heeft op aanraden van zijn dochter van 4 een haarelatiekje bij zich. Ze zei tegen hem: Papa, deze moet je meenemen voor de paardjes met die lange haren, dan zitten ze niet in de weg Van zijn dochtertje heeft hij dus zo'n haarfroezel gekregen..
Was hij hem bijna vergeten, zat nog om Bonita's achtersok

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:36

Weet je wat handig is tijdens het beslaan? zo hebben wij het de vorige keer gedaan. Als de hoef op dat ding staat met dat bolletje (weet ff neit hoe dat heet) doe dan de sokken naar boven en de ander doet er even een bandage om tot over de kroonrand zo heeft de hoefsmid makkelijk werk en branden de haren ook niet weg!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:56

Teuntje111 schreef:
Haha, weet je wat mijn hoefsmit doet? Hij heeft op aanraden van zijn dochter van 4 een haarelatiekje bij zich. Ze zei tegen hem: Papa, deze moet je meenemen voor de paardjes met die lange haren, dan zitten ze niet in de weg Van zijn dochtertje heeft hij dus zo'n haarfroezel gekregen..
Was hij hem bijna vergeten, zat nog om Bonita's achtersok

Dat is eigenlijk best wel handig! Bedoel je met haarfroezel zo'n klem om haren bij elkaar te houden?

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:15

Grappig dat is ook een manier . Je kunt ook om de benen een oude panty doen.
Bij onze tinkers knip ik er nooit wat af vind ik echt zonde, vind het ook niet mooi uitzien als ze zo recht toe, recht aan zijn geknipt.
Gewoon puur natuur!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:58

Nee, dat is zo's grote brede haarelastiek! Zo'n hele dikke zeg maar, weet even niet hoe ik het uit moet leggen en heb er ook geen foto van..