Havidoff nakomelingen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Havidoff nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 10:52

Wie kan mij meer vertellen over de nakomelingen van Havidoff?

LDRD

Re: Havidoff nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:31

Kan je alleen vertellen hoe mijn Havidoff merrie is, kan je geen algemeen beeld geven.
Het is een dier met een super karakter, maar geen allemans paard omdat ze toch wat sensibel is. Ze doet alles voor je, maar wordt niet boos, want dan raakt ze in paniek. Beloon je daarentegen dan sjouwt ze de sterren van de hemel. Ze heeft ook een heel zachtaardig karakter, bijzonder vriendelijk. Ook is ze niet kijkering en eigenlijk nergens bang voor.
Onder het zadel is ze goed voorwaarts maar nooit dusdanig dat de rem erop moet. Het is geen paard met het allermeeste aan ruimte in de beweging, maar wel een paard dat zeer makkelijk verzamelt en op de achterhand komt.
Ze heeft inmiddels het 4e veulen aan de voet. Ook voor de veulens is het een ideale moeder, zeer geduldig.
Haar superwerkwillige karakter heeft ze in ieder geval aan de 2 oudste nakomelingen meegegeven. Bij de andere 2 zal het nog moeten blijken.
Kortom, weet niet of Havidoff hier verantwoordelijk is, maar hier wil ik mijn stallen wel mee vol.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 15:51

Dat klinkt erg positief. Van welke hengsten heb je nakomelingen van haar? En kan je misschien een foto plaatsen?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:54

Ik heb een Havidoff merrie gehad,nu niet meer is verongelukt in de wei!
Was een enorm lief dier!
Liep altijd boven haar kunnen zeg maar, ze deed altijd zo enorm haar best, ongelooflijk.
Megadier gewoon, heb haar in het begin enorm gemist!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:58

Ze heeft 1 nakomeling van OOseven nu 4 jaar (zie www.ooseven.nl/nieuws/Ubid'or), 2 van Sunny Boy (2 en 3 jaar) en nu een merrietje van Don Romantic aan de voet.
En dit is ze zelf:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:59

In de link in mijn onderschrift zie je de fotos van mijn Havidoff. Heel fijn paard, superbraaf, correct bewegen. Net als LDRD al zei: Niet spectaculair in het lopen, maar wel heel functioneel met een goed gebruik van het achterbeen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:41

dat was de mijne ook!

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:18

Ik heb ook een havidoff ruin. Zelf gefokt en is nu tien jaar. Enorm harde werker maar niet spectaculair in zijn bewegingen. Hij gaat echt voo rje door het vuur.Heel sensibel ook. Nooit zomaar boos worden want reken maar dat je dan afgestraft wordt. En terecht. Enorm leerzaam paard. Hij steelt graag de show en vindt zichzelf een hele bink. Alleen ORendo mist achter wel een beetje actie. Hij is zegmaar wat lui achter dus da'saltijd wel hard werken maar ook dat gaat stukken beter nu. Hij is uitgegroeid tot 1.78 als je nagaat dat hij uit een moeder komt van 1.64 best verrassend nietwaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:26

oud topic Dromen

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:45

Hallo Lachen

Ik heb ook een Havidoff ruin 4 jaar en zelf gefokt. Hij is erg lief en heeft mooie bewegingen. Heb er wel een een paar maanden probleempjes mee gehad. Deels ook me eigen schuld. Ik ben paar keer erg hard gevallen en toen ben was ik bang voor hem geworden. Komt natuurlijk niet gunstig uit op een jong paard, hij ging me daardoor beetje in de maling nemen! Maar het is nu eigenljik helemaal goed aan het komen gelukkig, hij is super braaf en schrikt nergens van. Hij heeft natuurlijk wel ze kuurtjes, maar daar is tie jong voor! We hebben meegedaan met de Mr. Ed in Maassluis voor het eerst wedstrijden gereden en ben echt heel tevreden!!

Groetjes Alice

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:17

Dit topic is al erg oud. Ik zet het daarom op slot ipv het te verplaatsen naar FB.