Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik denk niet dat je je daar over druk hoeft te maken. Het hoort er allemaal bij. 

bij mij staan ze dag en nacht buiten dus jasmijn heeft er denk ik wel iets minder last van dan dat ze samen op stal zouden staan.
.
Maargoed hij is daardoor wel heel rustig en heeft veel ontzag voor zowel mama als mij
Want hij heeft er ook een handje van om ineens in de uier te gaan bijten (wat dus niet aangenaam aanvoelt), maar dan krijgt hij een opsodemieter van Saké joh, die legt plat de oren in de nek, van zo die had je verdient en dan gaat hij of zachter drinken, of loopt hij weg, van nouja ik kan toch niet tegen mams op. 
Wiepie schreef:@Faniek: dat boinken tegen het uier is heel normaal. Daardoor laat de merrie de melk 'schieten'. Zie je bijvoorbeeld ook bij lammetjes.
:
en straft meneer gewoon af.
Voorzover ik weet heeft geen van de veulens er een trauma aan overgehouden
. Ook is ze zo dat wanneer ze haar veulen zat is ze eigenhandig begint met afspenen voor wij dat besluiten, doormiddel van de melkbar te sluiten
Faniek schreef:incl. keihard bijten en boos worden omdat ze de speen niet kan pakken
Als ze dat doet blijft bij onze merrie de melkbar gesloten en kan ze een goede grijns van de merrie krijgen