Jumbo Jet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brennie

Jumbo Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:52

Mijn verzorgpaard is een zoon van Jumbo Jet uit een Belfalas xx moeder. Jumbo Jet is een springpaard en heb wel plaatjes van hem gezien, maar nog nooit in het echt. Rij dressuur met hem, M1, maar kom nooit een andere Jumbo Jet tegen. Misschien in de springwedstrijden? Wie heeft of kent een Jumbo Jet? Zou graag enkele ervaringen uit willen wisselen. Groetjes Brennie

Brennie

Re: Jumbo Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:01

Humm.. is het toch niet gek dat ik geen Jumbo Jets tegenkom op wedstrijd. Er is hier blijkbaar op bokt ook niemand met een Jumbo Jet! Groetjes Brennie

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:13

Ik ken de hengst wel maar heb eigelijk nooit nakomelingen van hem gezien. Ik denk niet dat hij veel dekt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:23

ik heb verschillende Jumbo-Jets gereden.
In mijn profiel staan foto's van een jumbo jet.
Deze was echt een concorde type (vader van JJ) in zijn bouw en om te rijden. Beetje op de voorhand gebouwd, maar wel goed springen.
Verder vind ik dat de andere jumbo-jets die ik heb gereden nogal uiteenlopen in type....

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 14:00

"mijn" Jumbo-Jet is heel voorzichtig, soms te voorzichtig, als hij een hindernis niet vertrouwd, springt ie hem gewoon niet. Felle kleuren vindt hij ook eng. Hij krijgt wel steeds meer vertrouwen, als ik hem een beetje meer ervan overtuig dat die hindernis echt wel meevalt, springt hij hem wel. Hij is ook heel eenkennig en dominant. Kan heel koelbloedig op het voorterrein zijn, maar kan ook zo heet worden! Wat zijn jullie ervaringen? Ben benieuwd.
Groetjes Brennie

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:53

Ja op m'n werk staat een Jumbo Jet,een vosmerrie van 5 jaar..net een half jaartje onder het zadel.Qua bouw is het niet super..want ze is idd ook erg op de voorhand gebouwd..en ze is heel zwaar..moeilijke rechte hals..en een moeilijk frans mondje..korte rug..steile schouder.Maar onder het zadel is het een super paard,heel werkwillig,heel voorwaarts..wel iets problemen met de mond en hals hoor,en met springen ook super voorzichtig..deze springt alles maar heeft een beetje de neiging om er door heen te lopen volgens mij {ik spring zelf niet}.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:11

de JJ die heb gekent had ook wel een redelijke schuine schouder, maar was niet overdreve op de voorhand gebouwt

hij sprong wel erg goed en was superbraaf...afgezien van de bokken die hij af en toe showde

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:20

Ik heb een nu drie jarige zwart bonte jumbo jet uit een Sambermerrie gefokt. Dit paard is 1,67m. Het is een erg koelbloedig paard wat heel apart kan springen