Nimzikki & Di Caprio du Bois , verwand ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamila

Nimzikki & Di Caprio du Bois , verwand ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:35

Ik hoorde dat Nimzikki en Di Caprio verwand waren aan elkaar qwa moederlijn ofzo ?? Wie weet dat ?

En ik zoek wat globale informatie , heeft iemand ze weleens in het echt zien bewegen (ook onder de man) ? En rijden ze wedstrijden e.d ?

Sjaan

Re: Nimzikki & Di Caprio du Bois , verwand ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:50

Soraya92 (dat is haar boktnaam) rijdt Nimzikki op dit moment, zij kan je vast alles over zijn afstammeling vertellen. Ze brengt hem ook uit op wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 18-07-05 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:54

keb weleens een merrie gezien op de keuring en die heette Carenza du Bois? Maybe familie

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:54

Alle pony's met Du Bois achter hun naam zijn gefokt bij Marjolein88 hier op bokt. Zij rijdt Di Caprio ook.

Nimzikki wordt nu idd gereden door Soraya92, daarvoor reed een andere bokker hem, maar ben haar naam even kwijt (zou richtje geweest kunnen zijn)

Maar nu ga ik even uit mijn hoofd praten, want heb mijn hengstenboeken van 2004 en 2005 uitgeleend

Di Caprio(v. FS Don't Wory) komt uit Camilla Du Bois(v. Eduard) en die stamt weer van Carina(v. Pobeditel ox) af.

Nimzikki is een zoon van de hengst Nobility(die heel goed in de sport heeft gelopen met ik meen Michelle Goedkoop oid). Nobility is een zoon van Nucari en die komt weer uit de merrie Carina die ook de oma is van Di Caprio.

Volgens mij zit daar het verwantschap dat jij zoekt. Maar ik zal Marjolein wel even een pb sturen, die weet het vast veel beter dan ik.
(heb dit opgegraven uit mijn geheugen en zit niet meer zo in de pony's dus durf niet te garanderen dat het helemaal klopt, maar zo zit het wel ongeveer)

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:17

Hoi !!

Ik rijd Zikki nu een tijdje , en hij is echt hartstikke braaf !!
Gomir heeft al uitgelegd qwa het verwandschap zegmaar !!
Ik heb net mijn eerste wedstrijd met Zik gehad en hij deed het ook daar hartstikke braaf tussen alle paardjes !!
Volgens mij heeft Marjolein nog wel een foto van ons tweetjes ?!?! Is die gelukt die je vader maakte ??

Ook deden we allebei mee met bestgaand rijpony , zij in de cat. D/E , en ik in de cat. A/B/C .
Zij werd tweede in haar rubriek , en ik tweede in mijn rubriek !! Het ging dus hartstikke goed ! Als je nog meer en diepere info zegmaar wil , kan je het beste de eigenaar bellen , via pb heb ik het nummer wel voor je !!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:13

Ja het klopt dat die 2 verwand zijn !
Gomir heeft het al goed uitgelegd.
Ik heb voor de overzichtelijkheid even de 2 papieren:

Di Caprio du Bois
Afbeelding

Nimzikki

Afbeelding

Het gaat dus om de keur prest. sport+fok , pref. merrie Carina.
Die jarenlang in ons bezit is geweest.
Ze heeft 20 !!!! veulens gekregen.

dit is Carina :
Afbeelding

Ze heeft 5 goedgekeurde zonen gegeven waaronder dus ook Nucari.
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 19-07-05 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:36

Soraya92 schreef:
Hoi !!

Volgens mij heeft Marjolein nog wel een foto van ons tweetjes ?!?! Is die gelukt die je vader maakte ??

Dees is van Arlette en mij met het losrijden van het bestgaande.
Afbeelding
met de mobiel gemaakt dus niet super kwaliteit !

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:10

haah vet cool !! heb je er nog meer ??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:25

gomir schreef:
(...)Nimzikki wordt nu idd gereden door Soraya92, daarvoor reed een andere bokker hem, maar ben haar naam even kwijt (zou richtje geweest kunnen zijn)
(...)Nimzikki is een zoon van de hengst Nobility(die heel goed in de sport heeft gelopen met ik meen Michelle Goedkoop oid). (...)

Klopt ik heb Nimzikki gereden voordat hij naar Soraya92 ging om uitgebracht te worden in de sport. Als het goed is heb ik op de andere computer ook nog wel wat foto's van onder de man. Bij interesse moet je maar even pben. Het is een fijn en eerlijk dier onder het zadel.
Ook op de site van het NRPS zijn foto's te vinden van Nimzikki zowel aan de hand als onder het zadel (van de hengstenkeuring en het verrichtingsexamen van januari dit jaar). Nimzikki is nummer 4

Nobility heeft idd in de sport gelopen met Michelle, en michelle is tevens de huidige eigenaar van Nimzikki.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:11

Soraya92 schreef:
haah vet cool !! heb je er nog meer ??

ja hier nog een foto !
Afbeelding