Spaanse dekhengst: onbekend brandmerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Spaanse dekhengst: onbekend brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 20:56

Wie kan me helpen.
Enkele jaren geleden heeft een kennis van mij (die geen internet heeft, vandaar dat ik dit plaats) bij een handelaar een hengst gekocht. De handelaar wist enkel dat de hengst uit Spanje kwam en dat hij daar gebruikt werd als dekhengst. Het is een prachtig paard om naar te kijken en het heeft een gouden karakter. Het heeft voor 100% een spaans uiterlijk, maar is aan de kleine kant (bergtype?) en de voorbenen staan meer onder het paard en niet zoals bij een andalusier ervoor.
Maar waar het hier vooral om gaat is het brandmerk. Op de linkerbil heeft hij een omgekeerd hoefijzer met de letter K in getattoëerd. In de linkernek, net onder de inzet van de haarwortel een cijfer. (de brandmerken zijn in zijn vacht zeer onduidelijk, daarom heb ik de foto's niet geplaatst)

Heeft iemand enig idee vanwaar hij komt in Spanje? Stal? Betekenis van het brandmerk? Specifiek (berg)ras?

Wesco

Re: Spaanse dekhengst: onbekend brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:35

kan je de foto 's toch plaatsen is misschien wel makkelijker

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:41

graag foto's voor duidelijkheid

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:25

Elke fokker heeft zijn eigen brandmerk. Kijk eens hier: http://www.andalusier.de => en dan "Brände".
Als het brandmerk hier tussen staat, heb ik wel een adres van de fokker voor je.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:22

Hier de foto's die ik heb genomen, maar het is zeer onduidelijk. Hij heeft kort haar, maar niet geschoren en door de glans van het licht is het nog onduidelijker. Maar ik plaats ze gewoon even om toch een vorm te laten zien.
Onderaan de bil:
Afbeelding

En het nummer in de nek:
Afbeelding

Idra, bedankt, ik heb alle brandmerken bekeken. Vele gelijken erop zoals hoefijzers met een B, of R, maar die van hem is met een K. Hij is geen andalusiër, maar toch wel een Spaans ras. Maar ik weet echt niet welke rassen er nog allemaal zijn in Spanje. En van die minder bekende rassen is er minder info op internet te vinden.