quidam de revel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

quidam de revel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:03

ik zoek info over Quidam,
weet iemand waar hij ter dekking staat?
alle info is welkom...

Showjumper

Re: quidam de revel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:38

Waar hij beschikbaar is in Nederland weet ik niet, in België is hij via Keros beschikbaar www.keros.be

Vind persoonlijk de nakomelingen van Quidam erg fijne paarden.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:53

ai...
7500,- euries....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:56

Het dekgeld van Quidam is duur, hij is keur verklaard. VAder van Quidam is jalisco van Alme. Quidam is echt een heel goed springpaard en fokt hele goede springpaarden. Goedgekeurde zoon van deze hengst: Guidam. Allebei frans gefokt ook.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:01

marcolemar schreef:
ai...
7500,- euries....

Duur kwakkie komt nog 6% bij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:48

Quidam is voor een particulier met normaal inkomen niet meer te betalen
Ken een aantal fokkers die graag met Quidam hadden willen dekken, maar ipv daarvan met Guidam gedekt hebben. Veulens van die hengst vielen ook absoluut mee.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:01

of je moet de zijwegen bewandelen .Er zijn er genoeg die een quidam veulen hebben of verwachten die minder heeft gekost dan een dek van een jonge hengst (heb me vroeger ook altiujd afgevraags hoe kunnen die mannen in godsnaam een 10 -tal merries laten dekken van quidam ??? Nu weet ik wel beter

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:16

Ik heb zelf een merrie van Quidam gereden, heel fijn paard was dat! En ik heb een tijdje een hengst van Jalisco gereden, ook een heel fijn paard !

Maar 7500 euries.. ! Pfieuw....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:16

Quite Easy is ook een Quidam uit stam 173, waar onder andere Quite Capitol en Capitol zelf uit komen.
Hij staat zelf in Zweden, maar via VDL Stud kun je aan sperma komen.
We hebben er zelf een hengstveulen van uit een Flemmingh x Nimmerdor merrie en het een correct gebouwd veulen met een zeer vriendelijk karakter.
En de meeste Quite Easy's die ik heb gezien zien er goed uit en hebben een goed karakter.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:48

persoonlijk loop ik niet zo wild van quidam omdat hij volgens mij dan toch, te klein durft fokken en dan nog maar te zwijgen over het karakter wij hebben er zelf ook 1 van gehad waren we blij dat die weg was, tegenwoordig iedereen moet nu quidam hebben ok er zullen daar wel goede paarden van komen, ben 100% zeker van maar een 10 tal jaar geleden geleden stond hij bij ons in de buurt (dekte toen aan 1250 €) en niemand moest hem hebben en kijk nu zoveel duurder en iedereen moet hem hebben

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:46

lievenr schreef:
persoonlijk loop ik niet zo wild van quidam omdat hij volgens mij dan toch, te klein durft fokken en dan nog maar te zwijgen over het karakter wij hebben er zelf ook 1 van gehad waren we blij dat die weg was, tegenwoordig iedereen moet nu quidam hebben ok er zullen daar wel goede paarden van komen, ben 100% zeker van maar een 10 tal jaar geleden geleden stond hij bij ons in de buurt (dekte toen aan 1250 €) en niemand moest hem hebben en kijk nu zoveel duurder en iedereen moet hem hebben

ik ken verschillende nakomelingen van deze hengst die groter waren dan de 170 en super mak waren. jouw verhaal ken ik in geen enkele nakomeling terug

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:51

lievenr schreef:

Bedoel je nu Quidam of Guidam? Dat is een verschil he. De een is de vader, de ander is de zoon. Bij mijn weten heeft Quidam helemaal geen verkleinende factor. Want hij heeft een grote zoon (1,70m) gefokt uit een merrie van slechts 1,59m om maar eens een voorbeeld te noemen. En dat is Guidam geworden. MAar Guidam heeft door zijn kleine moeder nu juist weer een verkleinende factor.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:14

Desiree schreef:
lievenr schreef:

Bedoel je nu Quidam of Guidam? Dat is een verschil he. De een is de vader, de ander is de zoon. Bij mijn weten heeft Quidam helemaal geen verkleinende factor. Want hij heeft een grote zoon (1,70m) gefokt uit een merrie van slechts 1,59m om maar eens een voorbeeld te noemen. En dat is Guidam geworden. MAar Guidam heeft door zijn kleine moeder nu juist weer een verkleinende factor.

ik bedoel quidam, bij ons zitten er toch een aantal kleine quidams,
die Guidam is dat Guidam de henry?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:06

Ik ken alleen Quidam de REvel en gewoon Guidam. Verder is er geen hengst die een naam heeft die hier op lijkt voor zover ik weet. Ik ken ook geen Guidam de Henry. Guidam komt meende ik uit een Venutard moeder, maar dat weet ik effe niet zeker meer.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:41

idd ,ik ga met lievenr mee . Er lopen een heel aantal kleine Quidams rond en ook héél veel mindere tussen .Maar hij heeft veel gedekt en er zitten idd ook veel goede tussen die internationaal lopen ;Maar je moet er idd een merrie onder zetten met maat ,een hele sterke rug ,goed fundament en een goede mond ;
Want Quidam fokt klein ,moeilijke mond en een kleine galop ;
Ik vindt persoonlijk Quidam goed passen op Duitse merries met maat en fundament en een sterke rug ,vooral de combi met Landgraf lijkt goed te klikken.
Ik heb er zelf 4 gehad en waren normale paarden ,niet meer dan dat en niet prettig te rijden ,franse mond en slechte galop .Maar alleen omdat het Quidam is ben je ze zo kwijt dus ja ...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:44

Guidam de henry is een zoon van Guidam uit een Quito de baussy x admiraal Z moeder en is gekeurd voor oldenburg

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:08

Mijn paard heeft vorig jaar een merrieveulen gehad van Madison. Madison is een Guidam (keur) x Nimmerdor (pref), uit de Twiggy stam.
Je kunt ook kiezen voor Luidam (Guidam x Akteur) AES-gekeurd. Het dekgeld is 1500 euro, Hiervoor heb je 2 jaar de tijd om je merrie drachtig te krijgen.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:08

Wij hebben dit jaar een Guidam veulen. We hebben een gok genomen door Guidam bij een kleine Furore merrie te doen, maar toch is het een mooi groot veulen geworden!!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:38

Pascha schreef:
Je kunt ook kiezen voor Luidam (Guidam x Akteur) AES-gekeurd. Het dekgeld is 1500 euro, Hiervoor heb je 2 jaar de tijd om je merrie drachtig te krijgen.

Luidam is inmiddels ook KWPN toegelaten, maar zijn er al merries drachtig van?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:47

ik heb een kleinzoon van Quidam de Revel, dit is een zoon van Quinar Z
voor foto's moet je maar in mn profiel kijken, of op Quidou klikken in mn onderschrift

ik vind het iig een heel fijn paard met een super karakter dat hij klein zou zijn klopt idd wel ja denk dattie ong. 1.62m is...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:47

Excuseme schreef:
Pascha schreef:

Luidam is inmiddels ook KWPN toegelaten, maar zijn er al merries drachtig van?

Oh, ik wist niet dat die was toegelaten. Ik heb ook nog niet gehoord dat iemand een merrie er drachtig van heeft. Ben benieuwd wat het wordt!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:53

Quality is een zoon van quinar maar die meet toch 1.69m

Guidam de henry heb ik gezien bij klatte, een paard die zijn hoofd toch echt niet stil wil houden, moeilijk te sturen is en echt de nodige souplesse mist, niet mijn paard...

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:53

Quidam durft idd kleine paarden te fokken, voorbeelden genoeg gezien daarvan. Sommige handelaars/fokken nemen gewoon deze hengst om een drachtige merrie goed en snel te kunnen verkopen, dus ook mindere merries.
Naar de veulens is er ook veel interesse, dat is zeker. Maar als je al fokt met een mindere merrie en de volle pot betaalt voor de dek... heel kleine kans dat je uit de kosten komt.

Zelf hebben we nu ook een (caletto I x capitol-)merrie drachtig van Quidam Deze merrie heeft reeds een gekeurde zoon. Vorig jaar was ze niet drachtig. Doordat ze al wat ouder is wilden we zeker nog eens een Quidam fokken... graag een merrieveulen om weer verder mee te fokken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:55

Wat zijn de bloedlijnen van die Quidam nu precies?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:56