fjordenveulen gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

fjordenveulen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 09:16

Hallo allemaal! ik ben op zoek naar een fjordenmerrie veulen. Ik heb zelf een tinker maar ik ben gek op fjordjes! Ik kan alleen nergens fokkers vinden of kijk ik verkeerd? Ik zoek wel een paardje met papieren en goede afstammeling. Heeft iemand tips voor me?
Alvast bedankt!!

Bella

Re: fjordenveulen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:16

Ik zou als ik jou was een aantal hengstenhouders (vaak ook handelaars) opbellen, die hebben wel geregeld aantal veulens staan of hebben contact met mensen met verkoopbare veulens. Verder weten ze ook wel qua papier wat leuk is
Voor namen en eventuele verkoopadvertenties kun je ook even kijken op fjordenwereld.nl of fjordstudbook.com (site vh stamboek)...
Een tip: Probeer sowiezo te gaan voor een veulen wat ver weg staat van eczeem (dus zo min mogelijk en liefst geen voorouders met eczeem, dan verklein je de kans dat het veulen het ook heeft/krijgt....eczeem is echt een crime)

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:11

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:19

Ik weet niet waar je woont, maar je kunt Jakob Reinders in Anderen (Drenthe) wel bellen. Hij heeft zeer goede paarden en meestal wel wat te koop. Zijn telefoonnummer is 0592- 242389.
Zeg maar dat je zijn nummer van Mirjam hebt.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 16:51

Dank je wel! Ik ga gelijk bellen.
Waar zijn al die andere fjordenliefhebbers op bokt? Heeft niemand meer tips of adressen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:56

Bart van de Berg uit Wanneperveen, hij heeft veel veulens van zijn eigen goedgekeurde hengsten. en altijd wel wat te koop staan voor zover ik me herinner in de tijd dat ik er vaak kwam.