Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PhiaBink schreef:Het is een chique bonte merrie, 1.71 hoog, lange benen en is een wakkere dame.
Welke hengsten passen bij deze omschrijving?
Brennie schreef:Heb zelf een Kimberley x Samber en een Sambertino (Samber) x Makelaar op stal. Kennisje heeft een Ico Sun x Samber en bij ons op de manege ook en een Samber x onbekend. Heb op de hengstenkeuring een Negro x Samber gezien, wat een beauty en wat kon die lopen zeg! Zijn allen 100 % braaf, Samber zelf had dan ook een 10 voor karakter. Je kunt er zowel de dressuur als de springrichting mee op. Samber staat ook wel op internet hoor. Samber zelf was wat beknopt gebouwd, weet niet of jouw merrie rechthoeks of vierkantsmodel is en wat je met je veulen wilt bereiken? Als je de sport in wilt zou ik een hengst met bloed nemen om te veredelen en als je het karakter wilt behouden een hengst nemen die brave veulens geeft. Heb je wat voorbeelden gegeven van combinaties die goed zijn gelukt, hopelijk kan je er wat mee. Groetjes Brennie

patsur schreef:Waarom vraag je hioer dan naar een passende hengst als het toch niet uitmaakt?
PhiaBink schreef:Een vriendin van ons heeft een Sambermerrie gekocht en zoekt daar een hengst bij. Het is een chique bonte merrie, 1.71 hoog, lange benen en is een wakkere dame.
Welke hengsten passen bij deze omschrijving?
PhiaBink schreef:Onze vriendin komt meer uit de draverswereld. Ze heeft zelf een KWPN ruin waar ze recreatief mee rijdt. Nu heeft ze dus een KWPN merrie erbij. Ze is dus niet op de hoogte van KWPN hengsten.
Samber nafok ken ik zelf niet, dus vandaar mijn vraag welke hengsten erbij kunnen.
Wat zijn nog meer de + en - punten van Sambers.
unamie schreef:is de merrie dan nog steeds niet gedekt ?
PhiaBink schreef:
Ik heb haar al een week of 2 niet meer gesproken, dus??????
. Voor haar is de topic wel belangrijk, want zij heeft een KWPN merrie van Samber en wil de merrie laten dekken. Ik help haar alleen, meer niet. Mag dat niet soms??