wat vinden jullie van dit veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

wat vinden jullie van dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 10:49

hoi!

Ik was benieuwd wat jullie van dit veulentje vinden..

Het is een bruin merrieveulen van 10-05-2005.

Dit is de afstamming van Four Seasons. Het is ook een BWP veulen..
Afbeelding

Dit is wat er bij stond...

"De 9-jarige Corofino zoon Chatman is onder Ludo Philippaerts uitgegroeid tot één van de beste springpaarden van België en een echte troef voor het Samsung Nations Cup Team.
Met Chatman plaatste Ludo zich voor de World Cup finale dank zij een 3e plaats in de GP-W Vigo en een 4e in de GP-W Göteborg. Op het BK in Kapellen demonstreerde deze machtige Holsteiner dat hij over alle vermogen beschikt en bezorgde Philippaerts zijn 6e titel.
Almea II Z , de moeder van Four Seasons was zelf een uitstekend springpaard met een overdosis aan kwaliteit en inzet.
Zij sprong als 4- en 5-jarige 18 x foutloos en bevestigde haar kwaliteiten nadien met succes op 1.35 m niveau.
Almea II Z komt uit een veelzijdige stam die zowel GP dressuur als springpaarden bracht.
Uit deze moederlijn komen o.a. De hengsten Samber (GP dressuur USA), Astonish (Int dressuur GBR) maar ook Iwan (GP dressuur USA) die de dressuur derby van Palm Beach op zijn naam schreef.
Het meest opvallende springpaard uit deze stam is Illian (v.Zuidhorn) , die met US amazone Schuyler Riley dit jaar 7e werd in de finale van de World Cup in Las Vegas.
Emilia (v. Clinton), Almea’s 1ste veulen werd vorig jaar in Evergem verkocht naar Zweden."

Afbeelding
Foto van haar in draf

Afbeelding
Foto van haar in galop

En een filmpje van Four Seasons in draf
http://www.bwfa.be/horses_2005/video/18.wmv

Het filmpje is in slomotion afgespeeld, als je 1 keer sneller doet, is die zoals de werkelijheid...

Nu mijn vraag, wat vinden jullie van haar...
Haar bouw etc..
Is ze meer een spring type of meer een dressuur type..?

Ik wil echt al jullie meningen en vooral je eerste indruk over haar weten

Gr. QuirA

edit: Ze is een kwart volboed en het is de bedoeling dat ze straks in de sport gaat lopen, dus ook hier commentaar(?) op...
Het is ook nog niet zeker dat ik haar ga kopen, maar vind het wel een leuk diertje...

unamie

Re: wat vinden jullie van dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:07

prachtig veulen
is dan wel springgefokt maar zou het als dressuur paard misschien ook niet slecht doen

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:01

Zie voor pedigree: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=9

Ik vindt het wel een aardig gebouwd veulen, vooral de hals op de foto's vindt ik mooi, dat lijkt me meer uit de vaderkant dan uit de moederkant te komen (met twee volbloeden op rij).
Van het filmpje kan ik niet veel van zeggen, sneller zetten lukt niet. Ze lijkt in draf een beetje vlak te lopen, ik zie graag iets meer knie. Je weet natuurlijk ook niet hoeveel deze video is voorbereid, ga er maar van uit dat het het maximum is.
Wat is het sport idee? Het zal vast geen slome zijn, voor springen is galop nog wat belangrijker en die zie je niet op de film.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:10

Als het om sport gaat is mijn voorkeur toch dressuur, de vlakke draf vind ik zelf nog wel mee vallen aangezien ik zelf nu een half engels volbloed heb en die echt een hele vlakke draf heeft en ik die nu niet vlak kan laten lopen...

Deze video is op de voorkeuring gemaakt, het begin is niet het maximum en hoe ze aan het einde van het filmpje loopt lijkt me ook niet het maximum van haar kunnen, maar dat weet ik niet...

Zelf vond ik de hals ook mooi en haar achterhand voor haar bloedlijnen (moederskant dan vooral, door engels volbloed) ook goed, gespierd en rond...

enne een slome moet ik ook echt niet hebben
Soms vind ik de mijne nog te sloom, terwijl een hengst die 4 x frans kampioen geweest is op de renbaan haar niet kan bijhouden! OKe wel op een iets minder grote afstand maar toch!

Zelf vond ik het een sprekend veulen en 8 of 9 augustus ga ik haar van dichtbij bekijken...

Gr. QuirA

edit:
Hoe kom je trouwens aan die afstamming zeg!? :|
woow, is opzich geen verkeerde wel?

Erg gaaf dat je die hier neer hebt gezet!

Het is trouwens familie van die ik nu heb
niet heel dichtbij... maar toch

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:49

ik vind het er een erg leuk veulen uitzien!
Maar, als je liever dressuur wilt gaan doen zou ik je niet aanraden om dit veulen te gaan kopen, omdat ik denk dat het toch eerder een springpaard is (+ik vind de draf niet slecht, maar ook niet super) en dat je haar meer zou betalen dan ze als dressuurpaard waard is...

(offtopic, maar die CalatoxContender die ook verkocht wordt is echt , had het een merrie geweest en ik iets rijker had ik wel geweten welke kiezen )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:55

Vond ze allemaal wel mooi!
Maar deze vond ik er echt tussen uit springen...

Ik kijk ook nog zeker verder en wil echt een dressuurtype...
Of in ieder geval een beestje dat goed dressuur kan..

In ieder geval al vast bedankt voor de reacties!

QuirA

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:15

Ik vind het een mooi veulen. De laatste 2 passen op het filmpje kan ze me ook wel bekoren. Mooi front, de kleur mee, mooie lange lijnen, mooi beenwerk... ziet er goed uit.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:34

ik vind het zeker een sprekend veulen, lijkt voldoende achterbeen gebruik te hebben, en vlakke draf zou ik het zo niet willen noemen, veulen is misschien iets kort in de hals, maar is wel moeilijk te beoordelen bij een veulen vind ik.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 13:45

tot nu toe eigenlijk allemaal wel positief..

Kan het trouwens kwaat als ze wat kort in de hals is?

En is ze voor dressuur ook echt een goede koop, of kan ik beter verder op zoek gaan?

QuirA

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:51

naar mijn mening is het echt een prachtveulen!!! een korte hals is niet slecht hoor, en je kan ook met een springgefokt paardje dressuur rijden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:02

Ik vind t veulen ook nog aardig opwaarts gebouwd, iets wat voor de dressuur wel handig is. Ik vind het een parchtveulen. Begrijp uit je verhaal dat je deze misschien wilt gaan kopen? Stoer! Maar kijk evt ook nog even verder naar een dressuurgefokt veulen, misschien zie je dan wel verschil in dressuurkwaliteit. Ik heb er echt de ballen verstand van, maar ik zou hier ook verliefd op kunnen worden. (en ik rij ook dressur)

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:19

wat betreft afstamming zou ik niet voor dit veulen kiezen als ik dressuur wil gaan rijden. Het betekend natuurlijk niet dat het later geen hogere proeven kan lopen, Ik heb ook Z gereden met een Derrick = van Lucky Boy. Het is en blijft toch een ander type dan een dressuur gefokt paard. Het ligt natuurlijk an jouw ambities wil je Grand Prix of een m2 proef en een springparcours op zijn tijd ?
Dat moet je voor jezelf uitmaken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:23

Kigali is toch ook een springpaard? En Ferro was ook springgefokt....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 14:26

Z2 dressuur zou die wel moeten kunnen lopen.. maar springen moet die ook zeker kunnen!
Dat hoeft ook echt geen 1,30 te zijn ofzo maar een B/L parcours moet die kunnen lopen...

Verder vind ik zelf de afstamming niet belangrijk, maar alleen echt het dier individueel, dus is zij goed gebouwd voor dressuur, enz...

Als ik echt op zoek ga naar een dressuur gefokte afstmming ga ik zeker voor een jazz, of iets in die richting... maar mij gaat het echt om het dier individueel

QuirA

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:30

Dan zou ik niet voor een jazz kiezen maar voor deze.
ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van jaz bloed.
Maar das heel persoonlijk natuurlijk ( ik heb het hier over het karakter en zeker niet de kwaliteit want die vind ik over het algemeen vrij hoog liggen bij jazz)
Als je van allebei wat wilt denk ik dat je hier een heel leuk veulen hebt gevonden
Succes ermee

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:06

QuirA schreef:
En is ze voor dressuur ook echt een goede koop, of kan ik beter verder op zoek gaan?

Ik vind het nog steeds een prachtveulen, maar of het voor jou een goede koop is weet ik niet... Vorig jaar is er op dezelfde veiling 1 veulen voor 4.500 verkocht (en dat was dan nog het veulen voo rhet goede doel), de rest voor 6000 of meer (gemiddeld per veulen iets meer dan 10.000 euro) en sorry, maar ik vind dat veel geld, als ik kijk naar de doelstellingen die jij met het veulen hebt...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:05

gevonden schreef:
Dan zou ik niet voor een jazz kiezen maar voor deze.
ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van jaz bloed.
Maar das heel persoonlijk natuurlijk ( ik heb het hier over het karakter en zeker niet de kwaliteit want die vind ik over het algemeen vrij hoog liggen bij jazz)
Als je van allebei wat wilt denk ik dat je hier een heel leuk veulen hebt gevonden
Succes ermee

t is ook niet dat ik voor n jazz ga hoor, helemaal niet..
Maar het was maar een voorbeeld dat ik niet op de afstamming let, maar echt om het dier individueel...

Citaat:
Ik vind het nog steeds een prachtveulen, maar of het voor jou een goede koop is weet ik niet... Vorig jaar is er op dezelfde veiling 1 veulen voor 4.500 verkocht (en dat was dan nog het veulen voo rhet goede doel), de rest voor 6000 of meer (gemiddeld per veulen iets meer dan 10.000 euro) en sorry, maar ik vind dat veel geld, als ik kijk naar de doelstellingen die jij met het veulen hebt...

Ik echter niet van plan om erg veel aan een veulen uit te geven, dan kan je net zo goed een 3 jarige kopen, dan weet je meteen wat voor iets je hebt, enz...

10.000 vind ik echt té veel voor een veulen ook voor deze, dus als het zo hoog wordt is het jammer, maar helaas...
Dan maar verder op zoek gaan of dadelijk over 2/3 jaar een 3 jarige zoeken..
Zolang die maar groen is, al is een veulen natuurlijk leuker!

QuirA

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:28

ART_UMA schreef:

Van het filmpje kan ik niet veel van zeggen, sneller zetten lukt niet. Ze lijkt in draf een beetje vlak te lopen, ik zie graag iets meer knie.

Lang genoeg rechtsachter kijken ,knie-hak.
En blijven kijken.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:05

Mooi veulen hoor !!!