Afstamming van Queenswood Solomon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BJuwel

Afstamming van Queenswood Solomon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 07:36

Wie heeft er een afstamming van Queenswood solomon? Mijn vriendin heeft daar een zoon van en was benieuwd of er nog meer mensen hier waren.

ponymens

Re: Afstamming van Queenswood Solomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:01

Solomon is al een hele tijd dood, het zal dus een oudere pony zijn.

Ik heb wel een kleindochter van hem op stal stal staan (v: Molenaars Golden King).

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 21:11

Ja die is al 17 jaar.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:56

gaaf leuk.... ik heb jaren op een kleindochter van hem gereden..... haar moeder is dus van Solomon en die leeft ook nog gewoon..... mooie merrie is dat.... mooie hengst ook hoor !! die Solomon.... maar ja, ken hem eigenlijk alleen van foto's...

Mara01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:33

Eigenaar van Solomon was de heer Peek.

Helaas ging Solomon veel te vroeg. Zelfs de oude Sweet William heeft hem overleefd. Was ook al zo'n ontzettend gaaf dier. Solomon was erg mooi maar William...die had karakter. Ik zou graag een forest willen hebben die één van beiden in de lijn zou hebben. Heb er dus geen.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:45

grappig..... bij deze merrie zit er ook Sweet William in haar lijn...

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:09

Mara01 schreef:
Eigenaar van Solomon was de heer Peek.

Helaas ging Solomon veel te vroeg. Zelfs de oude Sweet William heeft hem overleefd. Was ook al zo'n ontzettend gaaf dier. Solomon was erg mooi maar William...die had karakter. Ik zou graag een forest willen hebben die één van beiden in de lijn zou hebben. Heb er dus geen.

Mocht je ooit van plan zijn een pony te kopen, ik heb een ponystapel die allen Sweet William voeren.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:41

Hey,
Ik heb een nakomeling van SOlomon gereden, echt een super pony met een goude karakter!!! En kon nog leuk lopen en leuk springen ook. Heb er ook 3 veulens mee gefokt. Ook alle 3 leuke sportpony's geworden.

Groetjes

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:45

Ik ken een nakomeling van Queenswood Solomon, een merrie, genaamd Oosterbroek Dascha.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:05

Ik heb zijn dochter hier staan. Oostebroek Dascha, het scheelde niet veel of ik had zijn kleinzoon hier ook staan.

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:29

mij merrie haar eerste veulen was een solomon, heeft het goed gedaan in de sport, is ook getoont op de hengstenkeuring, helaas is hij ingeslapen na een ongeluk gehad te hebben in het weiland.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:48

Ik heb ook een paar weekjes op een Solomon gereden, genaamd Kim. Dit is de volle zus van de goedgekeurde hengst King. Was een super lieve pony, ook tijdens het rijden.
Zelf heb ik een kleindochter van Solomon.

twinkell06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:28

Hoi,
heb vroeger (denk 1986 - 1989) met een dochter van hem gereden, Coelhorst Bianca.
geen spectaculaire sportpony, meer een superlieve knuffel kinderpony. ze scheen qua exterieur Solomon-trekken te hebben.

Heb veel fotos van haar (en van 2 van haar veulens), maar geen idee waar ze nu is / of ze nog leeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:33

Oosterbroek Dascha (die ik zoals jullie kunnen zien in een eerder bericht hier heb staan) Is een fokmerrie geweest, heeft een stuk of tien veulens gehad. Ze is een super goede moeder. Ik denk dat wanneer ze op jongere leeftijd goed was door gereden ze een prima sportpony was geweest. Ze is drie jaar geleden hier gekomen en heeft daarvoor 2 a 3 jaar als manege pony gewerkt. Nu rij ik haar af en toe en ze loopt super. Ze kan voor een oude pony prima springen en loopt goed dressuur.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:54

twinkell06 schreef:
Heb veel fotos van haar (en van 2 van haar veulens), maar geen idee waar ze nu is / of ze nog leeft.

Mag ik vragen van welke van haar veulens je foto's hebt ?? In 1989 heeft Bianca een merrieveulen van de hengst Beechwood Lucky Star gehad, heb je daar toevallig foto's van ??

groetjes...

twinkell06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:49

hoi starlet,

grappig, fotos van veulens uitwisselen...

Heb veel foto's van veulens van Bianca. Denk dat haar tweede veulen Coelhorst Sunlight (merrie, vosje) van Lucky Star is. Heb ook fotos van haar eerste veulen Sjaroen (hengstje), die is van Mermaids Jeroen.

Ik kan de fotos niet via 't forum plaatsen (block bepaalde websites).
Als je me je emailadres pb-t (kan ook via new forest forum), dan zal ik ze scannen en mailen.

greotjes!

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:53

ik heb een merrie van molenaar's golden king (=queenswood solomon) voor foto's kun je in mijn profiel kijken (ze heet DIfferent)

Siem1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:53

Hoi,

Ik heb een volle dochter van Queenswood, Marjolein genaamd. Ze is inmiddels 25 jaar en sinds 2 jaar met pensioen. Heeft altijd allround gelopen, dressuur, springen en aangespannen. Topfit en geweldig van karakter. Ze is in het verleden 2 x gedekt door Berkhof's Hiddledy Piggledy. Waar haar veulens zijn heb ik geen idee van.

Groetjes Siem

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:38

heb je een foto van jouw merrie siem?

fleurbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:22

Ja, ik heb een nakomeling van hem.
Manors Golden Belle haar vader is molenaars golden king en daar weer de vader van is queenswood solomon.

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:26

Mijn verzorgpony is de wijksweide cordyline als het goed is is queenswood solomkn de vader!

Cor is nu 29!
Afbeelding